Trandafiri dulci din mere si aluat fraged(foietaj)

Fiindca imi plac la nebunie florile cu parfumul si culorile lor, incerc sa le aduc si in farfurie, motiv pentru care repet aceasta reteta simpla de trandafiri. Desi atat de simpla, da asa de bine pe masa incat nu ai cum sa nu o faci daca o vezi undeva…eu am vazut-o pe un biletel aflat in pachetul de foietaj cumparat acum vreo doi ani, am bagat-o in sertar si am preparat0t-o intr-o buna zi..Atat mi-a trebuit, sa o prepar o data,  fiindca de atunci a fost de “n” ori repetata si tot nu poate fi uitata! Doar stim ca bucuriile pot veni din lucruri simple, asa e si cu povestea acestor trandafiri comestibili pe care incep sa o depan imediat.

Ingrediente:                                                                                                                                       600 grame aluat fraged preparat ca in reteta postata de mine aici:        http://cufarulcubucurii.wordpress.com/2012/03/27/aluat-fraged-foietaj-pentru-diverse-produse-patisere/

Puteti folosi fara probleme si foietaj cumparat                                                                              3 mere mari, rosii, ionatan
8 linguri de zahar
o lingura scortisoara macinata
o lingurita rasa de sare de lamaie

Modul de preparare:                                                                                                                   Mai intai decongelam aluatul .
Apoi pregatim merele…
Le taiem in doua, le curatam de cotor, apoi fiecare jumatate se feliaza subtire. Eu nu le-am curatat de coaja, ea e farmecul culorii, dupa parerea mea.Le punem intr-o tigaie antiaderenta, presaram zahar pe ele, cam 6 linguri si sarea de lamaie. Completam cu apa pana le cuprinde si punem la foc cratita pana incepe sa fiarba totul…apoi oprim la primul clocot.
Scoatem merele din siropul format si le punem la zvantat pe un prosop absorbant.
Aluatul se intinde foaie patrata sau dreptunghiulara, cam de 5 mm grosime chiar pe folia in care a fost impachetat.
Se taie fasii lungi de 18/20 cm si cam 2 cm latime. Se presara fasiile cu scortisoara si zahar.
Urmeaza sa punem peste aceste fasii feliile de mere care s-au scurs intre timp, tinand cont sa le asezam  cu partea rotunjita in sus.Cand toata fasia a fost completata cu mere, se ruleaza de la stanga la drepta si se obtine trandafirasul.Ies 15 trandafiri, se coc in tava tapetata cu hartie de copt, cuptor preincalzit la 180 grade, cam 50 minute, pana se usuca bine marul!Cand ii scoatem din cuptor ii presaram imediat cu putin zahar, uitati-i cum i-am inrourat!Cand ii vezi asa frumosi nu ai rabdare sa se raceasca, pur si simplu iti pregatesti atacul muscat:))))))Cum sa rezisti unui detaliu atat de apetisant?Se fac cat ai spune peste, dispar pe loc si asta te innebuneste!                                                     Inca o imagine care, de la sine, tot despre asta vorbeste:))Sa vad cine ridica primul mana…pofta buna si o viata inflorita!

About geladumi

Un punct intr-o infinitate de puncte calde... Meteorit in zbor, ametit de abisuri intunecate. Calator spre universuri nestiute, In cautarea clipelor pierdute.
This entry was posted in Sertarul cu bunatati and tagged , , , . Bookmark the permalink.

13 Responses to Trandafiri dulci din mere si aluat fraged(foietaj)

  1. dracusor says:

    foarte misto!

  2. Vai tu awww io ma apuc de ei in w/e asta ca prea sunt aratoase :) Saru’ mana de idee.

  3. Cred ca am facut ceva gresit pe aici :(

  4. Pingback: Trandafiri si foietaj si mere | Jurnal de concubina

  5. Cojocaru Bianca says:

    am facut si eu acum ceva timp sunt foarte buni :-*

Lasă un răspuns

