Citronada cu afine, citrice si agurida

Caldurile din ultimele zile m-au determinat sa prepar citronade pe banda si nu-i rau! Dar astazi a fost mai sufocant ca oricand si am vrut ceva acru, acru…O privire in gradina m-a  ajutat sa-mi aleg ingredientul cu pricina, agurida si citronada mea era gata, mental, acum sa vedem repede cum am facut-o fiindca arde! 🙂

Ingrediente:

50 gr. afine                                                                                                                                             50 gr. miere de albine                                                                                                                            2 ciorchini de struguri cruzi                                                                                                                 o mana de frunze de lamaita, sau menta, daca nu aveti                                                                 o portocala sau lamaie                                                                                                                           1 litru de apa                                                                                                                                         cuburi de gheata

 Mod de preparare:

Se pun afinele intr-un recipient adecvat, apoi agurida, felii de citrice, lamaita. Mierea se dizolva in apa si se toarna solutia obtinuta in recipientul cu restul de ingrediente. Se da la rece macar o ora inainte de servire. In momentul servirii se aduaga cuburile de gheata si se amesteca ferm, izbindu-se gheata de peretii vasului, pentru ca aromele sa se nitrepatrunda total. Apoi se serveste fara rasuflare, va asigur! 🙂

P1170893Nu stiu cum a fost azi la voi, dar la noi a fost mult prea cald, a ars soarele a ploaie toata ziua, iar aerul a fost irespirabil, asa ca agurida ne-a fost de mare folos, parol!

P1170891

P1170896

Pofta buna la citronada cu afine si agurida si zile fara focuri, va doresc, dragi cititori!

 

17 gânduri despre „Citronada cu afine, citrice si agurida

  1. Doamne, de unde vă vin ideile astea? Nu am băut niciodată băutură răcoritoare cu aguridă, nici nu am auzit de așa ceva până acum, dar cred că era taaare bună! 😀 Weekend plăcut!!! ( Mâine care vor fi ingredientele, că va fi la fel de cald?) Big hug!

    1. Asa era, Gegelutz, buna, buna si racoritoare de la agurida..
      Ideile imi vin dimineata cand fac primul rond al gradinii si se opreste privirea pe te miri ce…Am eu un filing matinal care imi spune ca din acel ingredient va iesi ceva fain!
      Azi am baut citronada in deplasare, dar, ntt, ntt,ntt, abia astept ziua demaine sa-mi pun eu coferul la transpirat! 🙂
      Off si maine va fi cald, s-a deschis ura lui cuptor…

  2. Recunosc că nu am folosit agurida decât la acrit ciorbele. Afinele probabil s-au copt în zona de deal. La munte nici vorbă încă, iar la Dunăre… nu găsesc! Rămâne singura variantă să vin la tine şi să văd cum este!!!

    1. Pana acum nici eu n-am folosit-o la altceva, dar de la arsita mi s-a tras, de data asta si ce buna experienta am avut! Ar trebui sa editez si sa spun ca a doua zi am blenduit ce a ramas in cofer, am mai pus 2 linguri de miere si apa rece si a iesit o bautura super-racoritoare, deci, traiasca agurida!
      Referitor la afine, eu am doua soiuri si unul s-a copt deja, nu foarte mult, dar iau de pe fiecare struguras cateva bobite si de-o citronada, gasesc. Am facut chiar si dulceata azi, 2 borcanele, fiindca altfel le mananca graurii, daca nu le culeg pe cele care sunt mai la soare si se coc mai repede…
      Te rog sa vii la mine si sa-mi aduci si cartile tale minunate, le vreau neaparat!
      Zile racoroase, pline de inspiratie iti doresc, suflet frumos!

  3. Citronada ta este atât de apetisantă. Sunt convinsă că este delicioasă şi răcoritoare şi observ că este uşor de preparat. Îţi mulţumesc mult pentru reţetă. O s-o fac negreşit în zilele toride. acum este o zi furtunoasă. Dispun de toate ingredientele, Slavă Domnului.
    Numai zile senine şi numai bucurii îţi doresc, dragă Gela. Te îmbrăţişez cu mult drag. 🙂

    1. Stefania, am lipsit motivat, dar m-am bucurat sa gasesc aici comentariul tau! La ora asta , probabil ca ai si facut citronada si ai vazut ce buna e! Si eu te imbratisez cu drag!

  4. Buna dimineata,Gela !
    Din pacate, n-am AFINE si nici in piata nu gasesc ! 😦
    Am insa DULCEATA de AFINE si AFINATA de anul trecut ! 🙂
    Pot adauga AFINE din DULCEATA ??? 🙂 🙂 🙂
    Cum astazi incepe
    ” Lasatul secului pentru Postul Adormirii Maicii Domnului „,
    ce RETETE de POST ne oferi ? 🙂
    Una mica, mititica, o poti lasa, chiar in casa mea
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2014/07/28/
    O zi frumoasa ! 🙂
    Aliosa.

    1. Aliosa,mi-am luato mica vacanta, iarta-ma ca iti raspund cu intarziere…Dar la arsita de august care ne-a cotropi tmai ceva decat cea din iulie, se cere citronada la greu, deci poti face si cu dulceata de afine, o lingura este destul, restul de dulceta se asigura de la miere. Afinata banuiesc eu ca are si alcool si nu merge la citronada, merge inainte de ea! 🙂
      Am multe retete de post simple, pentru perioada asta si voi incepe sa le postez chiar de maine, iti dau de veste la adresa pe care mi-ai lasat-o. Iti multumesc pentru faptul ca urmaresti constant blogul meu si-ti doresc zile senine.
      Cu consideratie,
      Gela

      1. Bine vai REVENIT ! 🙂
        La mine, VACANTA abia incepe :
        – cat de curand voi pleca la Campulung Moldovenesc la aniversarea a 45-ani de la ABSOLVIREA LICEULUI MILITAR….
        – apoi, la BUZAU la aniversarea a 42 de ani de la ABSOLVIREA SCOLII MILITARE de OFITERI ACTIVI……..
        – apoi, la ODIHNA si TRATAMENT la BALTATESTI
        http://aliosapopovici.wordpress.com/2012/06/12/
        – apoi. la aniversarea UNUI AN de la nasterea Nepotelului meu ANDREI
        http://aliosapopovici.wordpress.com/2013/09/26/
        – apoi, daca voi fi sanatos dupa atatea ANIVERSARI,
        poate DAU o FUGA si in MARAMU’
        ca sa trec si pe la prietenul comun ( virtual ) PETRU !!! 🙂 🙂 🙂
        Pana atunci insa, sanatate, bucurii si RETETE cat mai gustoase si apetisante ! 🙂
        Cu consideratie,
        Aliosa.

    1. Bursucel, ma bucur sa stiu ca savurezi din cand in cand, chiar si virtual, bunatatile din cufar si pentru asta iti multumesc, cu intarziere, dar asta se datoreaza vacantei…O sa va invit cat de curand la o citronada cu ingrediente de august! Zile bune si senine iti doresc!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.