Briose de post cu nuci, stafide si prune uscate

Cautand prin caietul cu retete “de la lume adunate” dulciuri de post, mi-a venit ideea unor combinari si permutari printre ingredientele de post si m-am incumetat sa pun in practica ideea unor briose de post cu prune uscate, stafide, nuci, daca aveam pe moment, puneam si rahat pentru culoare.
Sunt sigura ca mai exista „n” retete de briose de post, dar mie asa mi-a picat cu tronc, sa le fac azi ca mine si nu ca altcineva.
Fiindca rezultatul a fost foarte multumitor si audienta darnica in aplauze, am hotarat sa le impartasesc tuturor acelora care au nevoie de o baza, asa cum am avut si eu cand am plecat la drum.
Asa ca, incep sa presar ingredientele pe drumul ce va poate duce, daca le culegeti cu grija, spre o prajitura buna ,rapida si economica, de post!

Ingrediente:

300 grame faina;
200-250 grame fructe uscate(stafide , prune , si nuci);
1 plic praf copt;
o lingurita scortisoara macinata;
200 ml. apa minerala
50 ml ulei (de seminte de struguri am pus eu, )cred ca merge si de floare;
un praf sare
100 grame zahar
un plic zahar vanilinat
coaja unei lamai

Imagine Atasata

Modul de preparare:

Pregatim ingredientele;
Maruntim nuca, tocam prunele uscate;
Intr-un castron punem faina cernuta cu praful de copt, zaharul ,sarea si scortisoara.

Imagine Atasata

Amestecam pe uscat dupa care adaugam apa minerala si apoi uleiul, mestecand usor cu un tel manual pana nu mai exista cocoloase mici de faina.
Se adauga fructele pentru umplutura si omogenizam iarasi.
Imagine Atasata

Se toarna in forme de briose captusite cu hartie speciala si se da tava la cuptor, la 180 de grade, cuptorul preincalzit.

Imagine Atasata

Se tin 25 minute, sa face testul cu scobitorul si daca iese curat scobitorul, se scot briosele din cuptor, gata de mancat arata asa…

Imagine Atasata
Sau asa…
Imagine Atasata

Sectiunea: e pufoasa si gustul e tare bun.

Imagine Atasata

Se comporta bine si in timp, pastrandu-si prospetimea.
Cu riscul de a ma repeta:se fac usor, repede, nimic nu e sofisticat in reteta asta.
Pofta buna!

One thought on “Briose de post cu nuci, stafide si prune uscate

Lasă un răspuns

