Rulouri umplute cu mere, pere si visine

E o placere pentru mine sa pregatesc aceasta reteta celor dragi.

Poza de grup de astazi  contine:
Ingrediente pentru aluat:
600 grame faina,( in functie de tipul de faina mai poate cere aluatul putina, poate nu!)
5 linguri de ulei de floare+ pentru uns foile
260 ml apa calda, putin mai mult de o cana obisnuita de ceai
3 linguri de otet
un praf de sare
Ingrediente umplutura:
1,5-2 kg fructe( mere+ pere), mai multe mere am avut eu decat pere
150 grame visine congelate
scortisoara, dupa gust;
100 grame zahar tos pentru umplutura;
100 grame zahar farin pentru pudrat dupa copt
1 lamaie
Imagine Atasata

Modul de preparare:
Se prepara intai aluatul.
Se cerne faina intr-un castron incapator;
Intr-o scobitura facuta in mijlocul fainii puneti pe rand toate ingredientele:apa, otet, ulei, sare
Imagine Atasata
Se amesteca intai cu lingura de lemn, dupa care se framanta bine cu mana, mie mi-a mai mers faina, cam doua maini pana a capatat aluatul consistenta dorita;moale si elastic, cam asa, am apasat cu degetul in coca sa se vada mai bine…
Imagine Atasata
Am pus apoi pe planseta aluatul si l-am sucit, intins,( era elastic si nu se rupea), l-am batut de masa de nu stiu cate ori…toata treaba cam un sfert de ora de joaca!
L-am pus apoi inapoi in castron, l-am invelit si l-am lasat sa se odihneasca dupa atata joaca!
Dar eu nu am voie sa stau, nu, nu, pregatesc cele necesare umpluturii…
Doua mere si doua pere le curat de coaja, le tai cubulete si le stropesc apoi cu zeama de lamaie ca sa nu se innegreasca…
Le asez pe farfuri separate ca sa stiu cand le pun in umplutura de unde iau pe fiecare, sa pastrez o proportie.
Apoi rad cu tot cu coaja merele si perele ramase…le adaug zaharul ca sa lase siropul si tocmai bine am terminat atunci cand si aluatul se odihnise bine merci!
Imagine Atasata
Tai din aluat cam o treime, intind foaie subtire, cam de trei mm.grosime, ung cu ulei si asez umplutura cam asa; pun mere si pere rase, dar scurse bine de zeama, presarate cu scortisoara dupa pofta, si apoi visine.
Imagine Atasata
apoi rulez si gata, il tai potrivit lungimii tavii, pun in tava pregatita cu hartie de copt.
Imagine Atasata
Il bag la cuptor preincalzit cam 4o de minute fiindca am avut o umplutura foarte umeda, visinele musteau, chiar daca statusera in strecuratoare!
Iata-le coapte gata, nu le-am rumenit mult ca se uscau dedesubt prea tare, asta e cuptorul meu!
Le-am pudrat repede, calde!

Am facut doua rulouri si din restul de coca am umplut cateva trigoane, pentru pachet merg mai bine asa…
Imagine Atasata
Au un gust bun si o textura super, usor crocanta!
Iata cateva mostre…
Imagine Atasata
Imagine Atasata
Sucul de mere pere ramas l-am baut cu multa plecere…iar rulourile au ramas in constiinta publica a familiei si prietenilor care le-au gustat!
Acest aluat seamana probabil cu altele de genul asta…eu am facut modificari retetelor pe care le aveam fiindca sotul dorea ceva mai crocancios, nu moale ca la foile de placinta.
Nu e batut in cuie, depinde de faina folosita mult de tot.
Pofta buna!

Lasă un răspuns

