Tavuk salatasi / salata turceasca din piept de pui

De un timp,, m-am dat cu turcii
M-au cucerit, eunucii,
Cu retete pentru diete,
Cu faine-ingrediente
Printre care, negresit,
Cimbrul e la loc sfintit,
Iar ardeiul usturat
Cred ca l-a descalificat.
E curata nebunie,
In a lor bucatarie
Si parca as cauta
Mai mereu cate ceva.
Dar in special, vara…
Astazi, priviti, ma oprii
La…
tavuk salatasi
Fiindca –i buna si gustoasa
Chiar si foarte racoroasa
Si-mi permite sa jonglez,
S-adaug, sa micsorez,
Uneori sa mai cedez,
Ce vreau din ingrediente
Iar la gust, o treci baiete
La capitolu’-EXCELENTE!!!
Trecem la…INGREDIENTE

-2 piepti de pui (eu am avut unul si bun de la cocoselul meu tongue.gif !);
-600 grame castraveti murati , merge la ochi, fara cantar, 6-7 bucati de marime medie, nu din aceia mici, mici;
-3 morcovi dulci, micuti;
-2 pastarnaci potriviti (eu am avut mai multi dar mici si tare dulci , ca de fragezi, nu mai spun!);
-30 de garme radacina telina, sau tulpini si frunze in loc(asa am avut eu acum);
-6-7 ardei rosii copti (merg si verzi, dar astia au o dulceata la care eu nu renunt!);
-o lamaie mare;
-50 ml ulei de masline( eu am uitat sa-l pozez, iaca, pozna! rolleyes.gif dar l-am pus…
-o legaturica patrunjel (sau cat va lasa inima);
-o legaturica marar verde;
– o lingura cimbru uscat,sau o legaturica verde;(eu am avut verde ca e mai delicios asa!);
-o lingura sare(+sau – dupa gust, ca se pune si in apa in care fierbe pieptul!);
-piper, dupa gust;
-un ardei iute uscat, (eu avui doua gogonici) sau merge si praf de chili-si aici primeaza gustul…
Imagine Atasata

Introducerea facui
Si…ma apucai de pui!
Curatai pieptul de piele,
Il fiersei si-l rupsei vere,
Pur si simplu, sfasiat,
In castron l-am aruncat!
Si in timp ce el fierbea
Gustul de cimbru si-l lua
Insa dreapta nu-mi statea,
Lamaie adauga,
A la jullien toca
Castravetele murat
Ce tebuia incorporat,

Iar ardeiul rosu copt,
Zau, l-am sfasiat de tot,
Si pe langa el si frasu’
Al de-i zice „ardeIasu”
De atata usturime
De poti sabei pana maine,
(Nu stiu la ce v-ati gandit,
Ha, ha, ha, v-am pacalit!) em_new_32.gif
Ca sa stingi atata foc,
Cazut turcilor cu tronc!
Dupa astea, potolit
Morcovul l-am pregatit
Si asa spalat, frezat
Si pe el l-am randuit
In salata razuit.
Bun, acuma, pastarnacul,
Astepta si el saracul,
Sa-i vina randul la tron
Sa fie colo-n castron,
Fiindca era suparat,
Ca l-am marginalizat
Si pe langa el, am luat
Si frunze de telina…
(Doar e afrodisiac-
Si la ea ,n-am renuntat!)
Dar, asa, sa-i fac pe plac,
Dupa ce l-am aranjat,
Repede l-am adaugat
In castronul cu pricina.

Si gata cu tot banatul,
Mai trebuie amestecatul
Si apoi- asezonatul!
Imagine Atasata

Zis , facut, storsei lamaie
Pusei ulei de masline,
Presarai ceva piper,
Sare, mai voia nitel,
Putin cimbru, netocat
Statea, colo, bosumflat,
Ca in seama nu-i bagat.
Si pe el l-am aranjat,
Cu patrunjel, marar tocat
Si-n castron le-am dirijat.

Totu-i gata, ma gandii…
De-ar fi si doua lipii,
Ar fi turcii-invidiosi
Ca ei sunt cam firoscosi,
Da’ ii las in pana mea,
Eu nu-s turcoaica sadea!
Pusei de toate in ea
Si-am terminat, uite-asa!

Imagine Atasata


2 thoughts on “Tavuk salatasi / salata turceasca din piept de pui

Lasă un răspuns

