Corabioare (vinete) cu legume la cuptor

In dupa amiaza aceasta am pus ochii pe niste vinete si am preparat mancarica asta de post adorata de noi .M-am gandit ca as face bine sa amintesc si altora de ea si am purces la treaba.

Ingrediente :

  • 2 vinete mari, mari!
  • 2 cepe mari
  • 4 rosii mari
  • 2 dovlecei micuti, nu din cei lungi
  • 3 catei mari de usturoi
  • 2 ardei de culori diferite
  • 4-5 linguri ulei de masline (depinde de tava )
  • 2 ardei iuti
  • cimbru uscat si verde
  • piper, sare, dupa gust

Mod de preparare:

Se spala, se curata si se toaca marunt :ceapa, usturoiul, cubulete aredeiul, rosiile, dovlecelul( am taiat doar unul cand am vazut ca am nevoie de o tava mai mare ca sa-mi incapa vinetele…si celalalt am sa-l umplu la final!)

Vinetele se taie in doua pe lung si apoi se scobesc, se presara cu sare si se lasa in asteptare.ATENTIE, miezul nu-l aruncam, ne trebuie, il presaram cu sare si il lasam sa se scurga…

Intr-o tigaie punem la sotat ceapa si ardeiul, adaugam usturoiul,ardeiul iute, apoi dovlecelul, pe urma rosiile, adaugam miezul vinetelor maruntit si scurs bine.

Punem verdeata, piperam, saram un pic…lasam inca un minut sa se amestece gusturile si apoi stingem focul…Ungem o tava cu ulei si asezam vinetele scobite, ce vor fi pe post de corabioare, le umplem cu compozitia de legume din tigaie(eu avand o tava mareee, fiindca in cele mai potrivite nu incapeau vinetele) am scobit si dovlecel si am pus si in el…

Turnam peste vinete un pahar de apa, eu l-am indoit cu vin alb si dam la cuptor la 200 grade aprox. o jumatate de ora. Asa aratau  cand le-am scos de la cuptor…

Gustul e mmm si reactia finala se va rezuma la “mai vreau” ce pacat ca s-au terminat!

Serviti-le calde daca vreti sa le savurati cu adevarat!

Pofta buna!

Lasă un răspuns

