Aluat fraged ( foietaj) pentru diverse produse patisere

Iubesc acest aluat fiindca il folosesc cu succes atat la preparate dulci (tarte, cornuri,rulouri cu fructe, mere in aluat) cat si la cele sarate(saratele, cornuri cu branza sarata, placinte de tot felul, rulade de carne in aluat, rulouri cu carnati, jambon etc.)
Reteta am luat-o de pe blogul Laurei Laurentiu, si o fac regulat. Atunci cand imi lipseste din frigider acest aluat, ma simt in nesiguranta in caz de musafiri neanuntati, iar daca il am in casa, ma descurc de minune, pregatind din el tot felul fe produse patisere. Ingrediente scrise sunt pentru doua foi de aluat, ( o portie) eu am lucrat trei portii (6 foi)cand am pozat pasii, voi preparati cat credeti de cuviinta , daca vreti sa il incercati.

Ingrediente pentru foi:
400 /450 gr.  faina de patiserie
2 galbenusuri mari
½ lingurita sare
100 ml apa minerala carbogazoasa
125 ml iaurt gras

Pentru impachetat( uns foile pentru fragezire):

175 grame de unt (sau margarina )
30  gr. faina
Imagine atasata

Mod de preparare:

Se face un aluat suplu din galbenusuri, apa minerala, sare, iaurt si faina se framanta bine pana devine neted si elastic (daca e nevoie se mai aduga faina).
Imagine atasata

Se imparte in doua, la mine in sase, ca e triplu!
Imagine atasata

Si maglavaisul se imparte in 2( sase) ca sa ajunga la ungerea /impachetarea tuturor foilor. Luam apoi fiecare foaie, o intindem pe planseta de lucru in forma dreptunghiulara, cam asa le-am facut eu si am uns-o cu maglavaisul cu unt/faina incepand din centru spre margini;
Imagine atasata

Apoi le taiem in 8, aproximativ asa si incepem plierea, se poate si mai bine, eu aveam multe de intins si m-am grabit foarte!
Imagine atasata

Trebuie sa tinem cont la pliere sa fie partile opuse, se vede in imagini cum.
Imagine atasata

Dupa pliere se da la frigider un sfert de ora si se procedeaza la fel si cu celelalte foi, daca pregatim mai mult.
Tinem cont sa asezam aluatul cu partea pe care se vad plierile in jos. Dupa ce au trecut cele 15 minute, luam fiecare bucata, o asezam cu partea pliata in sus, o intindem la fel ca prima data, o ungem cu putin ulei, taiem si pliem la fel ca prima data si dam la rece o jumatate de ora de data asta.
Imagine atasata

Dupa trecerea acestui timp putem folosi aluatul dupa cum ne este pofta.
Iata, eu am croit repede niste cornulete umplute cu pere si zmeura, care-au disparut rapid dupa ce au primit aplauzele de rigoare:)))))))))

Aluatul ramas il congelez si-l folosesc foarte divers, promit ca o sa va arat cum!

Pofta buna!

6 thoughts on “Aluat fraged ( foietaj) pentru diverse produse patisere

    1. Nu am inlocuit niciodata, Nicoleta si n-as putea sa-ti spun cu exactitate…Cred ca trebuie diminuata cantitatea, fiindca gradul de grasime este mult mai mare la untura, pe undeva pe la 70% ar trebui, dupa parerea mea; in loc de 100 de grame de unt pui 70 gr. untura, cam asa…Te rog frumos sa-mi dai de stire daca iti iese, e bine de stiut!

Lasă un răspuns

