Pastele 2012

Am lipsit o vreme fiindca perioada premergatoare Pastelui e una mult prea plina de inacarcatura, iar dupa aceea ne e greu sa ne revenim din bucuria de a fi fost impreuna, sub o raza de lumina…  Eu una nu m-as mai trezi din visul  asta frumos, care din pacate dureaza prea putin, la fel de putin ca zborul unui porumbel aducator de pace.   A plouat si-a batut vant, dar launtric a fost frumos  si cald…Ne-am incantat privirea cu floricele de toate felurile…  Miile de flori din copaci,                Clopotei, zambila alba, primavarele, narcise, zambile mov, irisi pitici …din gradinita noastra.Am luat culorile din gradina in suflet si le-am dus pe rand in bucatarie, pregatind cu mult drag( si prea putina resursa de timp) oua rosii dar si in culori complementare.

Am continuat cu diferite gustari stiind ca sunt placute piulicilor: prune in jambon la cuptor,

rulouri din aluat fraged  preparat ca aici: https://cufarulcubucurii.wordpress.com/2012/03/27/aluat-fraged-foietaj-pentru-diverse-produse-patisere/  umplute cu sunca, ceapa verde si cascaval. Briosele de orice fel sunt preferatele noastre, le-am facut sarate, cu ardei, masline, sunca ceapa verde si gorgonzola.Au urmat la sauna cuptorului carnati de bere in acelasi aluat amintit mai sus.

Fiica mea adora sa-i bat icre pastrate din pestii prinsi de tati, asa ca am umplut si niste vol-au- venturi cu icre home made.

Lunga-i lista Pastelui:)))))))) urmeaza drobul care e nelipsit la astfel de sarbatori. L-am copt in forma inelara de data asta, doar v-am spus ca-mi plac variatiunile pe aceeasi tema! Si din ale mielului au mai fost ciorba, nepozata  inca, fiindca nu s-a mancat de Paste, friptura parfumata cu rozmarin, piper,  maghiran, boabe de ienupar si impanata bine cu catei de usturoi, servita cu salata de sezon din ridichi, salata verde, ceapa verde si marar, toate bio,  din productie proprie.Nu-mi venea sa ma mai opresc din pregatiri la gandul ca Pastele ne aduna in credinta si lumina…m-am gandit si la „ceva bun” pe placul piulicilor, asa ca, pe langa cozonacul ce nu a avut onoarea sa fie pozat separat ( ii sta bine si in grup) ,am facut un chec, asa sa te lingi pe botic dupa degustare fiindca am pus si iar am pus la visine  sa iasa siropos si… zau ca a iesit, chiar si Toma, al’ de nu crede nimic ar recunoaste asta judecand dupa viatza scurta pe care a avut-o, deliciosul de el:))

Si o sectiune siropoasa…Si saratele am avut, s-a baut bere multa cu placere, dar si…

Gratarul de pe seara a fost cu mici si pastrama de porc, dar bateriile aparatului au murit si noi mai mult am stricat decat am mancat, am avut placere, bere, dar, nene, prea mult, nu mai mere… Putem spune ca pentru noi Pastele a fost cu spor,va spunem tuturor: HRISTOS A INVIAT!

 

9 gânduri despre „Pastele 2012

    1. Any, natura e sursa mea de inspiratie in tot ce fac si in bucatarie imi place sa aduc ingrediente cat mai naturale.In ultimul timp am bucatarit in graba,nu am avut timp de pozat pasi, o sa ma apuc serios de postat.

  1. Cand intru aici simnt ca intru pe poarta casei mamei mele de la tara!!!!!Asa de bine ma simnt ,cand citesc tot ceea ce scrieti din suflet,ca pe data ma apuca dorul de casa!Totul arata minunat,bucatele alese, parca si vad cu ce bucurie au fost savurate de toti ai casei,iar copacii infloriti ma fac din nou sa-mi para rau ca nu i-am putut vedea nici anul asta inflorind ,,,,ca in copilarie.Va imbratisez cu drag,cu o lacrima ,in coltul ochiului ,de bucurie,nu de altceva si abia astept sa vad ce bucete alese mai faceti!Felicitari pentru tot ceea am gasit pe acest blog minunat si,,,”doamna Gela”-sarut mana pentru masa-excelenta ,nu gustoasa,iar bucatareasa chiar frumoasa!!!!!!!!!

    1. Ce sa mai zic…doar sa-mi exprim bucuria ca-mi treci si pragul virtual, aceeasi care ma incearca in viata reala cand cineva imi trece pragul si pot sa-l indulcesc cu ceva home made.Te astept oricand, Georgia, si aici si acasa cu tot ce am eu mai bun pe masa si in suflet!

Lasă un răspuns

