Rulada de spanac cu branza si somon

E primavara si-n jur verde cat cuprinde incat as vrea sa admir „crudul” la nesfarsit, doar e culoarea mea preferata…poate mi se trage de la ochi, verzi ( dar eu zic sa-i crezi) poate de la dragostea nebuna de padure, nu stiu exact, stiu doar ca pentru mine e mirific sa vad verde-n fata ochilor, nu ma tem de aceasta sintagma.                                                                    Asa se face ca atunci cand pregatesc cate o masa, printre culorile din farfurie e musai si un pic de verde. De data asta am hotarat ca verdele sa vina de la aceasta rulada a Mayei pe care o mai facusem dar nu pozasem cativa pasi. In functie de gustul nostru si experientele anterioare, am mai modificat cate ceva abatandu-ma doar putin de la reteta autoarei. Nu e greu deloc de pregatit acest apritiv, asa ca, daca pregatim ingredientele, totul se simplifica si etapele urmeaza lin, fara emotii.                                                                                  Ingrediente:

450 grame spanac oparit si tocat marunt                                                                                        200 grame cascaval                                                                                                                             250 grame branza proaspata amestecata cu urda, am pus eu                                                     50 grame unt                                                                                                                                         2 oua                                                                                                                                                       3 fire usturoi verde                                                                                                                               200 grame somon afumat                                                                                                                   sare, piper dupa gust, verdeata(eu am pus multa, asa ne place)                                                   Mod de preparare:                                                                                                                          Spanacul tocat se amesteca intr-un castron cu ouale, se pipereaza sareaza, atentie daca folositi crema de branza gata cumparata are sare.

Acest amestec se aseaza in tava, eu am folosit-o pe a aragazului, dar nu am intins pe toata suprafata tavii .Presaram deasupra cascavalul razuit dupa care dam la cuptor preincalzit la 200 de grade.Lasam la cuptor pana se va topi cascavalul fara sa se rumeneasca.Se va lasa sa se raceasca dupa care se aseaza fasiutele de somon peste cascaval.Se intinde desupra crema de branza(eu am preparat umplutura din branza proaspata de vaci, urda de oi,  unt, trei fire de usturoi verde si mult marar verde, piper, sare).Se ruleaza apoi foarte strans , e maleabila, sa nu aveti teama…Se inveleste in folie si se pastreaza la rece cel putin o ora inainte de taiere .Iata o bucata gata de a fi taiata si  pusa pe masa mare, de Sf. Gheorghe.Si taiata feliute., rade-n soare alaturi de rosiutze:))

Pregatita cu crema de branza cumparata, e mai aspectuoasa la taiat. Crema mea are un aspect mai grunjos, dar de departe sanatos, motiv pentru care eu am ales sa o fac asa si cu multa branza, fiindca prima data am pus putina si alor mei nu le-a placut gustul pregnant de somon in detrimentul branzei, e chestie de gust. In formula prezentata aici noi o adoram si-i multumim Mayei de fiecare data. Nu mai zic de faptul ca e si si putin  verde:))                  Pofta buna!

4 thoughts on “Rulada de spanac cu branza si somon

    1. Foarte bine ca ai luat hotararea asta, nu sta ca mine douajde mii de ani sa-ti risipesti retetele, abia astept sa-l vad!
      Referitor la reteta se face si usor si repede si se lasa cu bis! Doamne-ajuta sa le faci pe toate!

Lasă un răspuns

