Rulada cu crema de branza si capsune

Am lipsit din spatiul meu virtual si mi-a fost dor sa ascund intr-un ungher ceva bun si aromat pe care voi sa-l gasiti cand ma vizitati, ca de ceva bun nu am dus lipsa,  de timp categoric da, acesta e primul pe lista mea de lipsuri:))

Ar trebui sa va enumar, macar in treacat dulciurile pe care le-am pregatit in ultimele zile pentru diverse evenimente care au avut loc prin preajma mea, nu in famila mea si la care nu m-am dus cu mana goala, evident.

Desi nu am poze prea frumoase, as vrea sa va impartasesc azi o reteta de rulada fiindca a dorit-o  si fiica mea si daca tot trebuia sa o scriu, m-am hotarat sa o postez aici, de unde o poate lua  fiica, dar si altcineva care cotrobaie dupa ceva de genul…

Asadar, ingredientele :                                                                                                     pentru blat:

5 oua mari

5 linguri cu varf de faina

5 linguri cu varf de zahar

Un varf de cutit cu sare, coaja de lamaie

pentru crema :

350 grame branza proaspata sau urda, eu am avut urda home-made

200 ml smantana dulce pentru frisca , eu am avut integrala

250 grame zahar, sau mai putin, dupa gust…

Vanilie, coaja de lamaie/portocala

300 grame capsune

10 grame gelatina

Mod de preparare:

Se bat cu mixerul intr-un castron (tinut cu fundul in apa calda) ouale amestecate cu zahar.

Se mixeaza pana cand amestecul devine o spuma tare  care se albeste, se adauga coaja de  portocala.

Apoi se toarna faina  si se amesteca de jos in sus cu o lingura, eu am scos telurile de la mixer si am amestecat-o usor cu ajutorul lor de data asta ca sa nu mai murdaresc lingura.

Dupa omogenizarea compozitiei se toarna in tava mare de la aragaz netezindu-se cu o spatula.Se coace in cuptor preincalzit la 180 de grade timp de 10 minute. Se scoate cand este aurie.Eu o rulez calda, in tava, pe hartia de copt, dupa care transfer intr-un prosop la pastrare, pana ii vine randul la umplut.Se trece la preparare cremei pana se raceste blatul. Se mixeaza bine branza/urda cu smantana si zaharul,  coaja de portocala, vanilia .Apoi se adauga capsunele taiate, se mixeaza totul un minut.Se adauga gelatina care a fost inmuiata in prealabil si s-a incalzit la Bain Marie pana la lichefiere, atentie, nu se fierbe deoarece se pierd calitatile gelatinei!Se mixeaza pana la omogenizarea completa a gelatinei si apoi se pune crema la rece cateva minute,bucuria gelatinei:)) cine n-ar vrea la rece pe vremea asta!  Cand crema s-a intarit putin se intinde peste blat si se ruleaza imediat. ( Va spun un secret, nu mi-a placut culoarea cremei si am adaugat o lingurita de suc de afine din caserola in care tocmai decongelasem si niste afine pentru briose, de aceea crema s-a inviorat putin la culoare.)Se da la rece pana se intepeneste bine, dupa care se orneaza in functie de preferinta si stare de spirit. Eu am ales acest mod de ornat care sa reziste transportului cu masina pana la locul destinatiei.Din pacate, poza cu sectiunea (atat cat am  am putut „fura” din ea) este facuta intr-un unghi nefericit, am gasit prin arhive si o poza de anul trecut unde se vede mai bine,  atunci nu am mixat capsuni in crema, doar am pus  bucati de fruct peste crema dupa ce am intins-o pe blat si am glazurat cu glazura de sirop cu zahar.Oricum, gustul este parfumat si tare, tare bun, blatul e pufos, pe placul oricarui mancacios, pofta buna!

P.S. Crema poate fi facuta si cu alte fructe(mure, zmeura, cirese, afine, visine, caise) noi o adaptam fiecarui sezon,cu putin noroc si niscai batalii castigate in lupta cu Maria Sa, Timpul, sper sa va arat si variatiunile:))

8 thoughts on “Rulada cu crema de branza si capsune

  1. Am intrat pe aici zilnic si am salivat, dar cum nu am gustat capsunii pe anul asta acum vreau s-ati spun ca esti prea de tot, auzi tu, unii nici nu stiu cum arata si doamna i-a pus si in rulada.
    Bravo, ma satur privind!

    1. Lasa ca o sa-i gusti pe cei romanesti cand vor apare cu parfumul din dotare, astia spanioli nu au parfum deloc, doar culoare.Ma bucur ca ti-a placut rulada, intre timp am facut si cu visine!

  2. Ahaaa!! aici era pitita reteta doamnei rulade…o sa o fac si eu neaparat. Desi mereu cea mai buna e cea de la mama de-acasa🙂

  3. Sa dea DD. sa fim sanatosi pana la vara si sa prajiturim cu pofta si drag! Noi suntem in general adeptii folosirii materiei prime din productie proprie, asa ca, fructele-s pe primul plan!

Lasă un răspuns

