Budinca de dovlecei cu sunca si cascaval

Mi-e draga aceasta budinca din momentul in care am gustat-o prima data la o cunostinta si de atunci am tinut reteta la favorite si am repetat-o cu varf si indesat, dar de gustul ei tot nu ne-am saturat. Mi se pare atat de simplu de incropit, incat nu preget niciodata sa ma apuc de pregatirea ei. M-am decis sa o impartasesc si cu voi fiindca acum vine sezonul dovlecelului la noi si e tocmai bine, abia faceti cunostinta. Pentru pregatirea acestei budinci avem nevoie de:

5 oua                                                                                                                                                200 grame sunca presata                                                                                                                   200 grame cascaval                                                                                                                              2-3 dovlecei, eu am avut doi                                                                                                        200 grame branza telemea de vaca                                                                                                  250 grame smantana                                                                                                                     cimbru, patrunjel, marar, busuioc, dupa plac                                                                               2/3 ardei iuti, daca doriti picant, eu am pus                                                                                     sare, piper, oregano uscat dupa gust                                                                                                 unt pentru uns forma                                                                                                                           

Mod de preparare:

Se spala dovleceii si se feliaza rotund, verdeata se toaca marunt. Sunca se feliaza destul de subtirel, cascavalul si branza se taie felii patrate/dreptunghiuri.Se unge generos cu unt o tava potrivita si se incepe asezarea in straturi astfel:primul rand  cu dovlecei peste care se pesara verdeata, apoi se continua cu branza.Peste branza verdeata, condimente si apoi se va aseza sunca, iar verdeata , condimente, repetam cu dovlecei, verdeata si urmeaza cascavalul, destul a stat frumos la rand:))Ultimul strat dar nu si cel de pe urma, va fi cu dovlecei peste care se va pune, daca se doreste, ardeiul iute taiat fin.Se bat apoi ouale  cu o furculita, se amesteca cu smantana si se mai pune cascaval si branza rasa/faramitata ce a ramas de la feliere. Acest amestec se toarna in tava cu grija sa nu se deranjeze aranjamentul in straturi.Se asezoneaza cu verdeata si fulgi de ardei iute si se da la cuptor pentru 35 de minute la 220 de grade cuptor preincalzit.Noua ne place sa fie bronzat bine, asa arata cand l-am scos de la cuptor.Cel mai greu este sa ne educam rabdarea pana se racoreste putin fiindca miroase asa de bine…iata o imagine de la locul faptei… E o placere sa savurezi o portie, chiar daca se mai strecoara cate-o raza tarzie in farfurie…Si privit mai de aproape, se mai cere cu placere, merge si asta cu bere! :))))))

Sa aveti pofta!

Lasă un răspuns

