Rulada cu crema de branza si visine

Dupa cum ati aflat deja, suntem fani ai ruladelor de orice fel, asa ca sa nu va mirati pentru regularitatea cu care voi posta retete de rulade umplute cu te miri ce…Am spus deja ca voi reveni cu variatiuni pe aceasta tema si azi ma tin de cuvant. Am in lada frigorifica destul de multe caserole cu fructe din pomii mei fructiferi dintr-o  mica livada de pe malul Dunarii. Asa ca le-am pus gand rau fiindca vine sezonul fructelor acum si eu nu le-am gatat pe cele de anul trecut…sa nu credeti ca am somat:) am facut la greu checuri cu visine si citronade si torturi, dar am avut multe rau. Azi am mai scapat de-o caserola facand rulada asta minunata. Reteta este cea de aici postata acum cateva zile cu cateva mici modificari, o sa o completez cu mai multe poze acum fiindca am avut ajutor de nadejde la pozat ( si pe urma la mancat). N-as fi facut o alta rulada asa de repede, dar s-a intamplat ca fiica mea poftea de ceva vreme la rulada si cand am facut-o pe cea cu capsune nu era acasa, a vazut-o pe blog…bineinteles ca dupa acest episod a poftit si mai tare si mami nu a mai stat pe ganduri a facaut rulada si i-a trmis fetei la capitala  ca doar o fata are!  Repet ingredientele si schimbarea facuta:

5 oua

5 linguri zahar

4 linguri faina si una amidon( aici am inlocuit o lingura de faina din reteta initiala   cu        una de amidon)

Un varf de cutit cu sare, coaja de lamaie

Pentru crema aceleasi ingrediente, doar ca in loc de capsune vom folosi visine.

350 grame branza proaspata sau urda, eu am avut urda home-made

200 ml smantana dulce pentru frisca , eu am avut integrala

250 grame zahar, sau mai putin, dupa gust…

Vanilie, coaja de lamaie/portocala

300 grame visine

10 grame gelatina                                                                                                                                 Mod de preparare:

Am pus intr-un castron ouale cu zaharul, praful de sare si coaja de lamaie si le-am batut la mixer asezand castronul cu ingrediente intr-un alt castron cu apa fiarta.

Se bat atat de repede ouale folosind aceasta metoda furata de la mama mea, incat eu nu separ deloc galbenusul de albus si castig timp, spaland vase mai putine:)) Dovada ca s-au batut perfect, iat-o, se umple castronul  cu compozitia cremoasa de oua.

Am cernut apoi de doua ori faina impreuna cu amidonul si le-am adaugat usor , abia mai aveam loc, mesecand cu mare grija, de jos in sus cu telul, am lasat mixerul! Compozitia obtinuta se toarna in tava pregatita cu hartie de copt,  netezindu-se cu o spatula. ( aceasta compozitie imi este mie necesara pentru tava mare a aragazului, daca aveti una mai mica se bat patru oua, cu cate 4 linguri de zahar/faina, nu-i nicio problema, sa nu iasa blatul gros!Se coace la cuptor preincalzit la 180 de grade. Cand se scoate se rastoarna cu fata in jos pe un prosop, se uda putin hartia si se desprinde foarte repede, se ruleaza si se lasa in prosop sa se raceasca rulata pana o sa fie gata crema.Urmeaza crema, placerea mea! Mai intai punem gelatina la inmuiat in patru linguri de apa sau daca aveti, asa cum am avut eu sucul scurs de la visine e si mai fain!

Punem in vasul robotului/mixerului zaharul, vanilia, coaja de lamaie, smantana si urda sau branza  (eu iau urda proaspata in perioada asta si ne place teribil crema asta cu urda fara euri, direct de la branzarie).Smantana, integrala si ea, fara adaosuri, ce noroc pe mine sa am sursa la indemana, de aceea se vede asa, mai galbior , e mmmm!  Se amesteste totul cu sarg, dupa care se adauga si visinele, frumoasele, ca tare le iubesc in prajituri! Iata ce crema batoasa a iesit…Adaugam si gelatina pe care am incalzit-o pe baie de aburi pana la lichefiere si am lasat-o sa se racoreasca un pic si le ametim impreuna pana se omogenizeaza.Dam crema putin la rece, intre timp intindem blatul usor, sa nu se rupa. Daca a inceput sa se intareasca bine crema o intindem frumusel pe blat, mai avem visine si ne permitem,(eu mi-am permis fiindca nu le cumpar), mai punem peste crema sa dam savoare…Rulam, punem in folie si dam la rece( doua ore cel putin) sa se intepenesca bine iar visinele sa-si raspandeasca aroma in toti porii ruladei. Greu de tot pana se taie, nu prea iti gasesti locul, inghiti in sec e putin spus…dar asteptarea a meritat, desfaci si tai, pana pui pe platou te imbata aroma de visina, iar per ansamblu, culorile te fascineaza de-a dreptul! O sa las imaginile sa vorbeasca si pe dumneavoastra sa va hotarati daca veniti sa ma ajutati la cules de visine, sau la papat rulada, ca e mai usor!Fata in fata…care e mai frumoasa:))Prea buna,  vrem mai multa!

Detaliu de savoare si culoare…O portie pentru voi pana va hotarati sa o faceti, pe cuvantul meu de pionier ( facut la Adamclisi) ca merita ! Pofta buna!

2 thoughts on “Rulada cu crema de branza si visine

    1. Abia astept sa aplici metoda si sa-mi spui rezultatul tau.Toata lumea care a aplicat-o a fost fericita.Dar si crema, asa cum am adaptat-o eu simplificand alte retete pe baza de branza iese foarte bine asa si atrage bisurile pofticiosilor.Te pup si eu!

Lasă un răspuns

