Supa crema de rosii

Suntem mari amatori de ciorbe si supe si poate  datorita acestui aspect atat de cotidian, nu am catadicsit inca sa postez retete si cu aceste preparate…Le-am simtit discriminate, pe nedrept, ce-i drept:)) si mi-am spus in gand  sa fac sedinte foto cu ciorbele mele din cocosei si puicutze crescute cu drag in libertate, cu iarba verde de acasa  si bobite sanatoase, cu supele mele crema de toate felurile, fiindca merita sa fie aratate, macar pentru cat sunt de sanatoase, daca aspectuase nu vor parea auditoriului. Astazi voi incepe cu delicioasa supa din rosii coapte pentru care avem nevoie de:                                                                                  8-10 rosii medii                                                                                                                                   3 ardei grasi rosii si verzi, paritatea dupa pofta:)                                                                            2-3  cepe medii, depinde cat de mult iubiti ceapa, eu am pus 3 caci sunt fan:)                          5 linguri pasta de tomate, eu am pus sos de rosii home-made                                                     o capatana de usturoi                                                                                                                      1,5 litri supa de legume (daca vreti de post ) sau de pui                                                                4 linguri de ulei de masline                                                                                                                  2 liguri otet balsamic                                                                                                                           o legatura cimbru verde                                                                                                                      piper, sare, dupa gust

Mod de preparare:                                                                                                                         Se taie rosiile, ardeii  si ceapa in jumatati. Se pregateste o tava de argaz cu folie de aluminiu. Se preincalzeste cuptorul la 200 de grade. Se aseaza rosiile, ardeii, ceapa  cu partea bombata in sus, partea cu pielitza, adica…Usturoiul se zdrobeste amestecandu-se cu 2 linguri de ulei de masline, piper, sare, cimbru tocat si  otetul balsamic. Eu nu aveam in acel moment otet balsamic, dar eu fac un otet aromatizat punand in sticla de otet cimbru, tarhon, fulgi de ardei iute si din acela am folosit.Cu acest amestec usturoiat se mangaie cu grija obrajorii rotunjori ai legumelor din tava. Ma gandeam eu ca maglavaisul asta e ca o lotiune protectoare atunci cand introducem tava la solar (cuptor),  fiindca are de stat ceva acolo, cica 45 minute. Se vede treaba ca si-a facut rolul stratul nostru de arome protectoare; totul arata foarte bine cand scoatem tava din cuptor si miroaseee… mmm!Acum este momentul sa asezam pe foc o oala, in care punem celelalte  doua linguri de ulei   impreuna cu pasta de tomate, peste care se pune  tot ce s-a bronzat in tava, la cuptor.Se toarna si supa peste ele si se clocotesc de doua trei ori, dupa care se blenduiesc/mixeaza pana se obtine o supa de consistenta cremoasa, extraordinar de gustoasa.  Se serveste dupa plac, la noi supele de genul acesta  se pupa bine cu crutoanele.

Pofta buna, ca stiu ca aveti la ce!

2 thoughts on “Supa crema de rosii

Lasă un răspuns

