Peste la cuptor cu sos de rosii si busuioc

As incepe povestea de astazi prin a va spune ca legitimu’ din dotare este un mare pescar amator, cu navoade , barca si motor la purtator:))                                                                         Din acest motiv sunt „rasfatata” cu fel de fel de pesti si mari si mici, pe care imi este drag sa-i pregatesc in diverse moduri. Astazi va invit la  peste de Dunare la cuptor, cu sos de rosii. Pentru a obtine ceea ce doresc  am nevoie de urmatoarele ingrediente (eu am pregatit pentru 10-12 persoane, dumneavoastra faceti paritatea in functie de analiza de nevoi) :

12 buc. de peste (caras,rosioara, platica, merge si crap)                                                            250 ml vin alb                                                                                                                                          4 linguri ulei masline                                                                                                                             6 linguri  sos de rosii cu busuioc( merge si  pasta de tomate)                                                       o ceapa mare                                                                                                                                         un ardei gras rosu                                                                                                                                   2 ardei iuti                                                                                                                                                3 foi de dafin                                                                                                                                             o ceasca mare de otet                                                                                                                           10 catei usturoi                                                                                                                                                       8 boabe de piper                                                                                                                                     o lingurita praf de chili                                                                                                               cimbru  si busuioc verde sau uscat                                                                                                      o lingurita maghiran

Mod de preparare:                                                                                                                           Bucatile de peste se aseaza intr-un castron potrivit si se sareaza generos dupa care se toarna otetul, eu am turnat la ochi fiindca nu e prima data cand fac acest lucru.

Se acopera si se lasa asa cel putin o jumatate de ora, timp in care eu am tocat cele necesare ciorbei din capatanile pestilor folositi (dar asta face  parte din alt scenariu ) . Se spala apoi pestii printr-un jet scurt de apa si se aseaza in tava. Peste bucatile de peste se va adauga: ceapa tocata solzisori, usturoiul taiat marunt, ardeiul taiat fideluta, ardeiul iute taiat rondele, cimbrul si busuiocul tocate marunt.

Se va continua cu sosul de rosii( home-made, cu busuioc  am avut eu) merge si pasta, foi de dafin, ulei, vin, maghiran, piper, chili, daca mai este nevoie completati cu 100 ml. apa, eu am pus, fiind tava cu diametrul mare.

Astfel pregatita , tava se da la cuptor pentru 30 de minute la 190 de grade, cuptor preincalzit. Eu l-am lasat sa se rumeneasca bine.

L-am servit cu garnitura de orez si prietenii au fost in extaz, s-a  terminat repede si s-a baut mult vin alb, de necaz:))))))))))))))Pofta buna!

7 thoughts on “Peste la cuptor cu sos de rosii si busuioc

Lasă un răspuns

