Ciorba de peste (de Dunare)

Cum sa nu existe si o reteta de ciorba de peste pe blogul unei neveste de pescar, se poate, dom’ne?                                                                                                    Am si amintit in reteta de  aici  ca am folosit capatanile acelor pesti la prepararea unei ciorbe de peste, care ciorba, trebuie sa stiti, a smuls multe mmm-uri. Sa vedem daca a meritat…Am incercat si altfel de retete si nu ne-au placut la fel de mult, asadar am decretat aceasta ciorba „ciorba de peste a la Gela”. Asa o fac de peste douazeci de ani si nu ne-am plictisit de ea nici noi, nici musafirii, care abia asteapta sa ii servesc cu  asa o ciorba…La prepararea ei folosesc de regula capatanile si cozile pestilor. Ia uitati ce protagonisti am avut aici…dar la ciorba au mers doar segmentele amintite mai sus.                  Pe langa ei am mai avut:

2 morcovi

1 pastarnac

3 cepe medii

2 ardei, unul rosu, unul verde, eu am avut mai multi aici fiindca erau piperniciti:))

6-7 rosii, cam 800 grame

1 litru bors ( eu folosesc doar home-made, sau zeama de varza)

o legatura mare de leustean

o legatura de patrunjel

2-3 oua pentru dres ciorba, eu am avut cantitate mare de ciorba si am pus 6 oua.                                                                                                                                         Mod de preparare:                                                                                                             Se toaca zarzavaturile in ce mod se doreste , asta nu are importanta, imaginea arata cum le-am taiat eu, inclusiv coditele leusteanului.

Se pun la fiert ceapa, morcovul, pastarnacul, ardeiul, coditele de leustean, eu le-am pus in oala sub presiune, dupa  10 minute (din momentul cand oala incepe sa fiarba) se adauga si rosiile, se lasa sa fiarba inca 10 minute si se adauga borsul.

Se da borsul in fiert dupa care se vor adauga si bucatile de peste si otetul.

Se fierbe pana in momentul in care bucatile de peste se ridica singure la suprafata ciorbei. Atunci cu siguranta pestele este fiert.

Acum se va  adauga si oul batut (6 oua am batut eu la ciorba asta), se mai da in 3-4 clocote dupa care se pune si verdeata tocata si se stinge focul. Daca ati sti cum miroase in momentul acesta, woww!

Se serveste dupa pofta, noua ne place cu ardei iute si mamaliguta, eu am facut mamaliga cand au venit musafirii si nu a mai fost timp de sedinta foto, fiindca se cerea bis la portii si eram foarte ocupata, dar si mandra de nu imi mai incapeam in pene, mmm ce mai pescar are fata, d’ala de aduce peste care face ciorba buna! 🙂 )

Fir intins si pofta buna!

6 thoughts on “Ciorba de peste (de Dunare)

  1. Buna ziua! As dori sa incerc ciorba, dar ingredientele de mai sus sunt pentru 12 crapi (cap si coada)? Si cam cat de mare sa fie oala? Si cu zeama de varza e la fel de bun (bors nu stiu sa fac)? Multumesc pentru raspuns.

    1. Buna ziua! Ingredientele de mai sus sunt pentru o oala de ciorba de 9 litri!:)
      Eu am folosit doar capatanile si cozile la ciorba, restul pestilor a fost folosit la alt fel de mancare cu peste, scrie in prima parte a postarii, daca apasati pe cuvantul scris cu rosu
      „aici” veti descoperi cealalta reteta de peste la cuptor…
      Zeama de varza este minunata la ciorba de peste, o puteti folosi cu incredere.
      Sper sa va fiu de folos cu raspunsul acesta, daca mai aveti intrebari, sunt pe fir!🙂

      1. Noi, la marea sarbatoare de astazi am avut ciorba de somn, si saramura de crap care este postata si aici, in sertarul cu preprate de peste.Dar si pane de crap cu legume la cuptor, pentru mofturosii care nu mananca deloc ciorba de peste!🙂 O sa postez cateva explicatii si poze furate cu telefonul inainte de masa pe pagina de facebook de aici…https://www.facebook.com/Cufarul-cu-bucurii-521294221320114/
        Va doresc spor la bucatarit si va mai astept la rascolit prin cufar…Sper sa imi dea Dumnezeu sanatate si putin mai mult timp liber, sa ma pot intoarce pe blog cat de curand, fiindca mai am multe lucruri vechi, dar bune,🙂 de povestit aici! Doar timp nu mai am deloc!😦

  2. Buna ziua! Acum doua zile am facut pentru prima oara ciorba. Orice fel de ciorba. Imi pare bine ca a fost dupa reteta dumneavoastra. Am facut-o cu zeama de varza. A iesit asa de excelent, ca jumatate de oala am dat-o prietenilor mei, care deja au facut „comanda” pt. o noua ciorba de peste. E foarte usor de facut si foarte, foarte bun. Multumesc!

    1. Ma bucur mult sa afllu asta, tocmai astazi, cand, am degustat zeama de varza pusa la murat in toamna asta (putin mai devreme decat butoiul mare cu varza pentru tot anul, pe care l-am pus abia in noiembrie) si am constatat ca am o zeama excelenta, a carei culoare o bate pe cea a vinului ( cu care se mandreste foarte tare domnul sot🙂 ) Abia astept ziua de maine sa fac si eu o ciorba faina de peste, chiar daca n-am decat un avat de 1,5 kg…N-a fost sa fie un crap sau somn! Va felicit pentru reusita si va doresc pofta buna la toate ciorbele de peste si nu numai, pe care le veti savura!

Lasă un răspuns

