Clatite cu capsune si sos de pere

Ma bantuia demult, demult un gand…o sa radeti poate de gandul meu cu tenta culinara, dar maret… :))                                                                                                                                             Si in gandul asta bantuitor se facea ca erau niste clatite umplute cu o combinatie nemaivazuta/auzita de mine (daca o fi cumva, pe undeva, e doar o coincidenta intamplatoare). Cum aseara  fusesem la cules de capsune d’alea bune, bune…

Mai lung imi fuse drumul,                                                                                                                   Acum, la-ntors acasa,                                                                                                                           Ca pohta ce-o pohteam,                                                                                                                Simteam cum ma apasa                                                                                                                       Si nu mai nimeream,                                                                                                                         Sa scot capsune din plasa.                                                                                                                Nici nu stiu cum degraba,                                                                                                                    De haine m-am schimbat                                                                                                                 Si in bucatarie „clatite”am decretat.                                                                                          Mare filozofie, veti zice, o clatita!                                                                                              Asta e maret gand?                                                                                                                              Si va si vad zambind…                                                                                                                          Insa clatita-aceea,                                                                                                                           Ce-o vrea papila mea                                                                                                                           Si-n vise o vedeam                                                                                                                               Si sos de pere-avea,                                                                                                                          Cu multa scortisoara,                                                                                                                       Ici colo miez de para,                                                                                                                     Capsunele deasupra,                                                                                                                      Si-atat… o fi  banala,                                                                                                                             Dar eu va implor mila,                                                                                                                         Sa ma lasati sa-i spun:                                                                                                              Clatita mea divina!                                                                                                                    Si-acum incep sa-nsir…

Pentru clatite am folosit:                                                                                                                   250 grame faina                                                                                                                             250 ml. lapte                                                                                                                                         250 ml apa minerala                                                                                                                            5 oua    mari                                                                                                                                       un praf de sare                                                                                                                                      3 linguri de ulei+ pentru uns tigaia

Pentru umplutura clatiteleor:                                                                                                          2 pere mari, aromate                                                                                                                        25 grame  unt                                                                                                                                       400 grame capsune                                                                                                                              4 linguri zahar brun                                                                                                                             baton de scortisoara, eu am avut 2 micute

Mod de preparare:                                                                                                                               De cand m-am ridicat si eu don’sorica la casa mamei am facut clatite si cred ca a fost prima mea experienta culinara si  dulce si reusita :))  asa ca, am ramas  oarecum fidela  cantitatilor pentru compozitia clatitei  mostenite din familie. Cantitatile pot fi modificate, s-a intamplat sa pun un ou mai putin, sau sa plusez cu lapte si sa nu am apa minerala, a mers apa si nu s-a intamplat nimic rau, au iesit de fiecare data.                                                   Asadar, am amestecat intr-un castron incapator pe rand, faina cu ouale, apoi am adaugat laptele, apa minerala, sarea, uleiul si mi-a iesit un amestec gros ca o smantana, atentie, curgator! Prea simplu pentru a mai posta si pozele acestor pasi…acest aluat se toarna cu polonicul intr-o tigaie adecvata, unsa in prealabil cu ulei ( facem asta la fiecare clatita). Dupa ce se pune compozitia in tigaie se intinde pe toata suprafata printr-o miscare circulara a mainii, se lasa sa se coaca pe o parte , apoi se intoarce si pe cealalta, eu prin azvarlire reusesc asta, se poate face  si cu o paleta.

Se procedeaza astfel pana la terminarea maglavaisului de clatite, se facuse noapte deja la mine pana le-am terminat, cu blitzul si tot le-am pozat:))

Acum incepe aventura sosului pe care l-am visat si pe care abia asteptam sa-l vad combinat cu capsunele peste pufoaseniile astea, pffoaaa, ce greu mi-a fost, simteam ca nu mai ajung la final!                                                                                                                             Le-am luat pe doamnele, dragutele…Si le-am curat de coaja, le-am tocat cubulete, le-am pus intr-o tigaie cu untul, batoanele de scortisoara, zaharul brun si le-am calit 10 minute. Perele trebuie alese din cele moi care sa lase zeama.Cand se leaga putin sosul se ia tigaia  de pe foc si se lasa sa se raceasca putin.Asa arata cand e gata, dar daca-ati sti cum miroase, ca-n visul meu:)Se taie cubulete si capsunele, intre timp s-a mai racit sosul si incepem sa umplem clatitele fiindca minutele astea de asteptare sunt criminale, aveti grija!                                           Luam fiecare clatita, o asezam pe un platou , intindem putin sos cu pere cu tot si apoi asezam bucati de capsune, rulam…Cu greu am putut sa asez trei pe platou, mi-era ca nu apuc sa fotografiez, le rulam  si le papam pe banda. Cine erau mancaciosii?                                                                                                                        Eu si legitimu’ caruia ii place sa fie dulce, dulce!:)))))))))                                                           Dar cine ar rezista unei asemenea ispite? Voi puteti? Faceti proba si nu uitati Ca de umplutura-i buna, atunci clatita-i divina!                                                                 Pofta bunaaaaaaaaaaa!P.S.                                                                                                                                                  Vreti poate sa stiti si impresiile dupa ce mi-am vazut visul cu ochii. In experiente culinare dulci, anterioare mai combinasem perele cu zmeura, cu visinele, dar nu cu capsunele .Ceea ce am facut acum intra la categoria „unicat”, credeti-ma! Si ma mandresc cu visul meu, care imi confirma inca o data ca pot exista si bucurii culinare venite din lucruri simple, nesofisticate, in cazul meu de la banala clatita.

4 thoughts on “Clatite cu capsune si sos de pere

    1. Nu ca sa-ti fac in ciuda, ci ca sa mai simt o data aromele alea divine, aseara le-am comis iar! Vin in vizita acum sa vad ce ai facut tu pentru azi, la onomastica ta si a mamei tale si-ti aduc in dar.

Lasă un răspuns

