Briose cu diverse fructe

Intotdeauna de sarbatori la noi pe masa trebuie sa existe si ceva dulce.M-am tot gandit ce sa fac pentru Inaltare si am ales briosele fiindca nu-s cu creme si se transporta usor, trebuie sa si daruim, sa simtim ca e sarbatoare crestina! Am ales o reteta simpla pe care o fac de mult timp, cred ca de la Laura Laurentiu am luat-o initial…dar sa nu va tin de vorba si sa incep cu ingredientele:                                                                                                            (Pentru 12 briose)                                                                                                                                3 oua mari                                                                                                                                            o ceasca de 150 ml plina cu zahar                                                                                                      doua cesti  cu faina( aceeasi ceasca de 150 ml.)                                                                              o lingurita praf de copt                                                                                                                coaja rasa de la o lamaie                                                                                                                      un varf de cutit sare                                                                                                                            un plic zahar vanilat                                                                                                                      Mod de preparare :                                                                                                                         Prima operatie e   sa se aprinda cuptorul la 180 grade. Apoi se mixeaza ouale cu zaharul si vanilia. Se adauga  uleiul in fir subtire, amestecandu-se  incet pana la incorporare.

Se continua cu adaugarea razaturii de lamaie, apoi a fainii,  dupa ce in prealabil a fost amestecata si cernuta cu praful de copt.

Va rezulta o compozitie asemanatoare celei de chec, putin mai groasa, dar curgatoare.Aceasta compozitie se va imparti in mod egal pentru 12 briose. Eu am pus hartiile in orifiiciile tavii speciale de briose, dupa care am turnat in fieccare cate o lingura de compozitie, apoi am asezat fructe ( afine, zmeura, capsune, bucati de mere calite in putin unt) si dupa aceasta am pus deasupra iarasi o lingura de compozitie-aici depinde si de marimea orificiului pentru briosa.Deasupra am pus iarasi fructe si am dat la cuptor pentru 25 de minute, 180 de grade. Pentru siguranta se face testul scobitorului.Trebuie sa se aureasca frumos, nu le bronzam tare,  pentru ca se usuca si briosei ii sta bine pufoasa.Sunt frumoase foc atunci cand le scoatem din cuptor.Dar si mai frumoase sunt dupa ce le ornam cumva, aici imaginatia fiecaruia isi intra in drepturi…eu le-am ornat cu ciocolata alba si glazura de zahar farin cu suc de fructe.Au fost pufoase si placute la gust, le-au gustat multe persoane ( am avut trei compozitii) si toata lumea a cerut reteta. Eu deja le duc dorul fiindca am reusit sa pap doar una, dar cum reteta e de-a casei, o sa le repet foarte curand, poate chiar de Mosi.  Sa vedem cum aratau ele  pe farfurie de-au fost asa cautate…Sectiune cu capsune.Nici cu mar nu mi-e rusine…Cu zmeura si mai woww!Si nu mai pun, ca va fac rau !🙂

Pofta buna!

2 thoughts on “Briose cu diverse fructe

Lasă un răspuns

