Socata

Da, da, banala socata, de cand asteptam inflorirea socului sa-mi pregatesc sucul preferat si sanatos!                                                                                                                                                    Asa ca n-am stat pe ganduri, ba din contra, m-am si catarat pe garduri ca sa culeg florile de soc,  manata de dorinta si pofta. Si dupa ce m-am catarat le-am spalat, le-am pus intr-un recipient, nu pe toate ci doar 10 flori, impreuna cu un kilogram de miere de albine de la stupii mei, am taiat trei lamai mari cu tot cu coaja si le-am dat drumul peste celelalte ingrediente si am masurat apoi si 10 litri de apa. Am amestecat cu o spumiera pana s-a dizolvat mierea si am pus capacul frumusel sa stea la macerat cateva zile. Asta depinde de timp, de soare sau ploaie…cum vremea a fost rece si ploiasa, cam cinci  zile a durat macerarea, in conditii mai calde ar fi durat cu siguranta mai putin, chiar si numai trei zile. Fiindca mi-era gandul numai la ea, dar si fiindca trebuia, am mestecat zilnic in recipient ca sa se mai agite spiritele pe acolo. Cand florile au inceput sa capete o culoare maronie, am oprit macerarea.Am filtrat sucul obtinut prin sita de la cafetiera si am pus la sticle. Miroasea asa frumos in jur  in timp ce faceam operatiunea asta, woww, socul era de vina!Am dat la rece si am servit pe nerasuflate un pahar. Bun, rau! :))Au urmat si altele si o sa mai urmeze, fiindca ne-am propus sa facem o cura de socata. Dar pentru asta nu am stat cu mainile in san, am facut plimbari in natura ( moartea mea) si am cules soc pe care l-am pus la uscat, fiindca vreau sa va spun ca iese la fel de buna socata si cu flori uscate.Nu mai pregetati, culegeti si voi un buchetel de soc, ca sa va puteti bucura de un suc natural cu o aroma inconfundabila si un dram de sanatate.  Sa recapitulam ingredientele: 10 flori de soc, un kg. miere sau zahar, trei/patru lamai, 10 litri apa.                                          Sa aveti pofta!

10 thoughts on “Socata

    1. Multumesc,Lilly!
      Gasim o modalitate sa trimitem soc uscat, la noi inca mai este pe ici pe colo!
      Si uite acum aduc si dulceata, ca sa nu stai cu gandul la ea, dar tu esti oricum o dulce!

  1. BUNA ZIUA
    Foarte interesant blogul cu retete foarte utile. Probabil o sa zici ce caut eu pe aici ? Din pura pasiune…………..
    Am o precizare, sper utila, am vazut la tine un sertar cu APERITIVE si am constatat cu stupoare ca este vorba de gustari. Din umila mea experienta stiu ca APERITIVELE sunt bauturile de la inceputul mesei, tuica si rachiuri. Oricum, aceasta greseala am intalnit-o si in alte parti si vreau sa se corecteze eroarea.
    Sper din tot sufletul sa nu te fi suparat remarca mea.
    iti doresc spor in toate si in scris pe blog

    1. Bine-ati venit la rascolit prin sertare!
      Eu le-am lasat la prafuit, fiindca am avut un iad la serviciu, care nu mi-a mai lasat timp sa mai adaug cate ceva, desi multe-am mai facut intre timp si ar fi trebuit date mai departe, fiindca mie imi place sa profit de materia prima de pe tarlaua mea! 🙂
      Nu ma supara remarca, doar ca dintotdeauna am stiut ca in acceptiunea cuvantului „aperitiv” intra doua variante:
      -atat cea de bautura care sa deschida apetitul( noi avem si tuica veche de 27 de ani) 🙂 cat si cea de gustare la inceput de masa. Dexul le da valabile pe amandoua si pana acum nu mi-am facut probleme cu aceasta „mostenire” folosita intocmai cum am preluat-o de acasa…
      Astept lingvistii cu lamuriri, sa nu duc in eroare opinia publica! 🙂
      Va multumesc pentru ca mi-ati dat o tema de studiu, fiindca tot am intrat in vacanta de astazi!:)
      Va mai astept pe blog, mai am multe de aratat, trebuie sa deschid sertare noi, ca nu v-am povestit prea multe despre cate se pot face din ale stupilor! Si sunt deschisa la orice corectura, daca situatia o impune, fiindca nu sunt deloc suparacioasa! 🙂

  2. Mai am o precizare. Am vazut o reteta de dulceata de trandafiri. Vreau si eu sa prasesc trandafiri de dulceata.
    Te rog daca ai o sursa spune-mi si mie.
    Multumesc anticipat.

    PS
    M-am apucat de DULCEATA DE CAPSUNI……………

    1. Eu am in gradina 2 tufe mari si de acolo am dat butasi multor oameni, dar asta trebuie facuta primavara devreme, sau toamna, dupa ce cad frunzele.
      O sa va trimit si dumneavoastra, cu drag, daca imi mai amintiti, mai spre toamna!
      Sunt sigura ca dulceata v-a iesit delicioasa, noi deja am injumatatit-o! 🙂
      Eu astazi fac dulceata de coacaze!

Lasă un răspuns

