Dulceata de capsune

Picture 821

Am apucat s-o fac si p’asta inaintea ploilor interminabile ale acestui sfarsit de mai. Ar fi plans camara daca nu ar fi existat acolo, la pastrare,  pentru zilele fara culoare ale anotimpurilor reci o pata de culoare capsunie si o aroma asisderea la deschiderea borcanelor. Ca sa reusesc sa o duc la bun sfarsit, am avut nevoie la prepararea dulcetii de urmatoarele ingrediente:

3 kg. capsune bine coapte

2 kg. zahar tos

zeama de la o lamaie

E o adevarata placere   sa prepari dulceata aceasta din capsune sanatoase, proaspat culese de pe pamant romanesc…miroase asa de frumos in jur! Sa nu ma acuzati de discriminare, dar asa simt eu si la gust si la miros, ca aceea e capsuna pe care o stiu eu din copilarie,  cand, trecand pe langa o curte din care razbatea miros de capsune, treceam la furaciuni ( copilaresti, nevinovate) daca nu era cineva prin preajma sa ne dea sa gustam:))   Asadar, eu am pregatit dulceata din capsune d’alea de care va zic! Le-am curatat frumos  de codite, le-am spalat sub jet de apa si apoi le-am asezat intr-un vas incapator, alternad straturi de capsune cu straturi de zahar, ultimul eu l-am pus pe cel de zahar.

Se lasa asa, ca sa-si lase siropul cam 12-14 ore la rece, nu le-am tinut la frigider  fiindca a fost racoare in camara.  Eu le-am pus de seara si le-am pregatit a doua zi,  cand inotau in sirop.  Am scurs siropul si l-am pus la fiert separat,  lasandu-l sa fiarba pana s-a legat. Dovada ca este legat  o obtinem punand o picatura pe o farfuriuta. Daca ramane bob si nu se imprastie inseamna ca e legat, picatura mea statea tut!Este momentul sa adaugam  si capsunele in vas, peste sirop. Se stoarce si lamaia si se aduga zeama in vasul cu dulceata. Se vor infuria spumele si vor incepe sa se reverse, nu-i nimic, le adunati frumusel cu o spumiera deasa pana le trece, nu dureaza mult, dar le tineti sub observatie, daca plecati s-ar putea sa se reverse si-i de rau:(      Lasati sa fiarba la foc mic pana se leaga din nou siropul, repetati testul picaturii si daca nu se imprastie, e gata dulceata,  pana se raceste, tocmai bine puteti face clatitele! Cand am luat-o eu de pe foc, asa arata si as fi mancat-o pe toata  daca n-as fi stiut ca le place si piulicilor!  Noi adoram capsunele si tot ce se prepara din si cu ele, dar dulceata asta este asezata in camara noastra pe raftul vedetelor, are toate atuurile ca sa-si merite locul: gust, culoare, aroma, savoare! N-ati facut-o inca?  Profitati cat inca mai sunt capsune romanesti pe piata si veti vedea ca am dreptate.  Eu am facut doua ture si-as mai face…Sa aveti spor si pofta!

2 thoughts on “Dulceata de capsune

Lasă un răspuns

