Tort cu crema de branza si fructe de sezon (cirese, capsune)

Fiindca iubesc foarte mult copiii si imi place sa le fac bucurii ori de cate ori am prilejul acesta, am sa va spun ce tort am facut pentru ziua de 1 iunie. A fost un tort mare, mare, cat inima mea 🙂 Pentru realizarea lui mi-au trebuit urmatoarele ingrediente:                              Pentru blat:                                                                                                                                           10 oua                                                                                                                                                     10 linguri cu zahar                                                                                                                               10 linguri de faina                                                                                                                               o lingura coaja rasa de lamaie                                                                                                            un praf de sare                                                                                                                                Pentru crema:                                                                                                                                      500  grame branza proaspata                                                                                                        500 ml. frisca lichida                                                                                                                     400  grame zahar                                                                                                                                15 grame gelatina                                                                                                                             coaja unei lamai, vanilie                                                                                                                     500 grame cirese din care oprim si pentru ornat                                                                      300 grame  capsune                                                                                                                     Mod de preparare:                                                                                                                            Blatul (ca de altfel si crema) l-am facut dupa metoda de aici batand ouale fara sa separ albusul de galbenus. L-am copt intr-o tava foarte mare pregatita cu hartie de copt, la 180 de grade in cuptor preincalzit. Am facut testul scobitorului, l-am scos cand ii statea tocmai bine bronzul auriu.

Am pregatit apoi crema  de branza care mi-a iesit foarte  pufoasa deoarece de data asta am redus cantitatea de branza din reteta amintita mai sus si am marit cantitatea de frisca. Reactualizam: am mixat bine branza, am amestecat-o apoi cu frisca batuta batz si la final am adaugat gelatina inmuiata in prealabil si incalzita la BM. Nu am mixat fructele in crema ci le-am pus intregi,  cand am montat tortul,  fiindca stiu ca asa le place mai mult copiilor, sa gaseasca fructele frumos colorate si aromate ca pe niste surprize in tort:)                          Iata crema, multa rau! Am taiat blatul in doua, pufos rau si el, l-am insiropat foarte putin cu zeama de compot de cirese, nu era cazul de mai mult blatul fiind proaspat. Am pus la mijloc strat generos de crema, multe fructe, cirese si capsune. Am pus capacul, iar strat de crema si am ornat cu frisca si fructe.

Proba de pufoasenie (blat si crema) de la locul faptei…Picii au fost incantati si l-au servit cu multa pofta, s-au mazgalit de frisca pana la urechi si apoi au dansat si s-au distrat asa dulci, fiindca asa le sta lor bine!                                             Cativa dintre copii, bucurandu-se de tort. Ce frumosi sunt!La multi ani, copilarie si-o felie de tort pentru copilul din voi! E servita din farfurie de unica folosinta, nu a fost cazul de sedinte foto…Desi m-a apucat doua noaptea ca sa termin acest tort, nu am simtit oboseala ci doar bucuria din ochii copiilor. Care bucurie si la voi sa fie!

2 thoughts on “Tort cu crema de branza si fructe de sezon (cirese, capsune)

Lasă un răspuns

