Sarmalute in foi de vita

Se poate dom’ne, sa iasa frunza de vita si noi sa nu infasuram o sarma la zi de sarbatoare, doar n-am uitat „noi suntem romani”!                                                                                            Asa gandind, mi-am adus la indemana tot ce era necesar pentru umplutura, am trimis ajutorul la cules de frunze, norocul lui, sta sub bolta, la umbra!🙂 Pana vine frunza, sa vedem ce am pregatit eu aici pentru umplutura:                                                              Ingrediente:                                                                                                                                      1,5 kg carne tocata(eu am avut aici de pui si de porc)                                                                    250 gr. orez                                                                                                                                              o legatura mare marar                                                                                                                           o sticla de 0,5 litri cu sos  gros de rosii home-made, merge bulion                                              o legatura patrunjel                                                                                                                           piper, sare, cimbru dupa gust                                                                                                              2 cepe mari                                                                                                                                               3 linguri de untura de pasare am avut eu, merge orice grasime                                                   o cana (250 ml.) bors                                                                                                                                 un morcov mediu

Mod de preparare:                                                                                                                          Tocam verdeata, pregatim intr-un castron carnea, orezul, sosul de rosii, condimentele.

Am taiat maruntel ceapa si am sotat-o trei minute, am adugat in tigaie o lingura de sos de rosii, precum si morcovul ras pe razatoarea mica. Am luat doua linguri din aceasta compozitie si le-am pus peste amestecul de carne tocata, patrunjel, marar, orez, condimente, sos de rosii amestecand bine aceasta pasta care va deveni umplutura sarmalelor.Intre timp ajutorul meu de nadejde a adus frunzele de vita, le-a spalat si le-a oparit trei minute in apa clocotita, erau tare fragede si nerabdatoare sa devina celebre!  :)                  De ce zambiti ? Da, celebrele sarmale romanesti!

Mai departe se procedeaza asa: se intinde in toata splendoarea ei foaia de vita pe o farfurie, tocator, etc. orice suport tehnic:)  peste ea se va aseza o lingurita plina de compozitie cu tocatura si se va forma sarmaua ori prin rasucire/rulare, asa…dupa care se rasucesc bine capetele si se introduc prin indesare cu degetul in interiorul capetelor,sau prin impaturire, cam asa…

important este sa fixam bine compozitia pentru a rezista socului termic si a nu se desface in timpul fierberii, voila, ce bine le sade rulate, asezate in oala !  Dupa fiacare rand de sarmale adaugam o foaie de dafin rupta bucati, boabe de piper, cimbru.La final, cand am terminat ultimul rand, se toarna compozitia care a mai ramas in tigaia cu ceapa sotata, se acopera  cu un rand de frunze de vita ca sa le protejeze in timp ce salta in oala de bucurie ca-s vedete  si le completam cu apa calda cat sa le cuprinda si apoi se aseaza oala pe foc domol. Iata-le-s  gata de pus la fiert!  Mararul, dragostea mea, pentru altii… Mihaela:)))))))))))))))In timp ce fierb se mai invarte oala tinandu-se cu ambele maini, cand la stanga, cand la dreapta. Sarmaua, nu fata!                                                                                                                Dupa vreo patruzeci de minute de fiert, se  adauga o cana de bors in oala.Trebuie sa avem preocupare serioasa care sa ne distraga atentia pana se fierb, ca miroase criminal. Cautam un vin bun in pivnita si-l dam la rece, as zice eu…voi cine stie ce idei aveti! Si mai greu e sa le lasi sa se raceasca putin dupa ce constati ca-s fierte…eu pregatesc smantana si ceva fulgi de ardei iute rosu si gata portia, gustati sa nu poftiti !

Sotul le prefera fara smantana, eu neparat cu multa!Meritau o sedinta foto mai reusita, dar cine mai avea rabdare?                                                   Am pozat multi pasi gandindu-ma la ziua cand fata mea va face sarmale si la orice incepator care are nevoie de curaj sa se apuce de fabricat vedete. :)                                                                                                                                                              Curaj…si pofta buna!

P.S. Daca le doriti infasurate in varza, tot la fel se procedeaza, doar ca se alege frunza buna de varza, se portioneaza si se infasoara sarmalele in ele.

Lasă un răspuns

