Minipizza rapida cu masline, cascaval si sunca presata

Toata ziua mi-a fost gandul la o bere. Cand m-am intors de la munca am avut grija sa cumpar, dar se nastea in mintea mea o dilema, dupa ce bem berea? Dupa doua zile cu cine copioase, deh… cotlete delicioase, am optat pentru o cina mai usoara, dar cum berea nu mergea dupa o salata, mi s-a pus asa o pata pe minipizza, incat m-am dus glontz la frigider, am facut inventarul si am constatat ca aveam strictul necesar. Iata lista propusa de mine plecand  si de reteta de baza care se trage de la Afrodite.                                                Ingrediente:                                                                                                                                          Pentru blat:                                                                                                                                         500 gr. faina

 

un cub drojdie 42 grame

250 ml. lapte dulce am pus eu, merge si apa

1 lingurita zahar

1 lingurita sare

4/5 linguri ulei de masline                                                                                                                                                                              Umplutura:                                                                                                                                              Sos de pizza, eu am avut sos de rosii cu chili si busuioc home-made

100 gr. sunca presata

100 gr.  cascaval ras sau parmezan

50 gr. masline fara samburi

oregano uscat( optional)                                                                                                                 Mod de preparare:                                                                                                                                Se pregateste intr-un castron faina cernuta. Se face un micutz crater in mijloc, unde se pune drojdia faramata cu furculita si zaharul. Se toarna putin lapte/apa si se omogenizeaza drojdia, dupa care se toarna tot lichidul, apoi uleiul si se amesteca bine pana se face un aluat omogen  si elastic. E posibil sa se mai ceara una/doua linguri de faina, asta in functie de calitatea fainii.

Acest aluat se imparte in doua.  Din jumatate de coca ies cam 12 minipizza. Eu le fac pe toate cateodata, cand avem si oaspeti, altadata doar o tura si din cealalta jumatate iese o franzela pe cinste. Voi faceti dupa cum vi-i pofta si cum credeti de cuviinta. Sa continui…Se ia 1/2 din coca, se intinde o foaie aproximativ rotunda cu sucitorul, groasa cam de 5 mm peste care se intinde sosul de rosii. Peste sos veti aseza sunca, masline, cascavalul.

Se ruleaza apoi strans, ca la orice rulada si se taie rondele de 1,5 cm.Se aseaza in tava pe hartie de copt si  se ung cu galbenus batut cu o ligurita de lapte.

Se dau imediat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, cam 20-25 minute.  Dupa ce se scot de la cuptor nu mai e cazul sa mai faceti ceva, uitati cum arata o minipizza ce trebuie devorata, atat, bere asortata! 🙂

Sunt excelente si ca aperitiv, pe platou.

Merg si la pachetel si la picnic.Le-am facut si le-am repetat de foarte multe ori si tot nu ne-am plictisit, revenim la ele cu placere ori de cate ori vrem si-o bere.

Sper  sa va placa si voua cel putin la fel de mult ca noua.

Sa aveti pofta de ele  si placere si normal… si bere! 🙂

8 gânduri despre „Minipizza rapida cu masline, cascaval si sunca presata

    1. Chiar acum as manca un melcisor, berea e la rece, dar cum naiba sa stai langa cuptor pe canicula asta?:(
      mai pe seara il scot afara pe cel electric si tot fac ceva sa mearga berea, parol! 🙂

Lasă un răspuns

