Sufleu de dovlecei

In seara asta am pus de gand sa ne intalnim cu niste prieteni, sa punem tara la cale si sa bem o bere.  Atractia principala era saramura de scrumbie, dar m-am hotarat pe repede-nainte sa fac si un sufleu cu dovlecei din gradina mea, ca mi-a dat Dumnezeu cu nemiluita! Asa cum mi-a dat si oua si verdeata din belsug, tot din productii proprii, doar branza am luat-o dintr-un loc sigur de dinafara ograzii. 🙂  Asadar sa enumar ingredientele, chiar daca aproape   o facui:                                                                                                                                   4 dovlecei (maricei)                                                                                                                            4 oua mari                                                                                                                                           250 grame branza (telemea de oi eu, voi de care aveti)                                                                40 grame unt                                                                                                                                       o legatura zdravana de marar                                                                                                            2-3 linguri gris sau pesmet                                                                                                                sare, piper, oregano-dupa gust                                                                                                          Mod de preparare:                                                                                                                            Se curata dovleceii de coaja, se rad si se lasa la scurs. Intre timp se rade si branza, se toaca mararul. Se sparg ouale.

Se bat bine ouale si se amesteca cu dovlecelul bine scurs.

Se adauga branza, mararul si condimentele, se potriveste de sare amestecul.

Se omogenizeaza bine totul si la final se adauga grisul/pesmetul. Se poate si fara, am facut si asa, dar mie imi place mai mult si cu gris fiindca absoarbe apa continuta de dovlecei. Se pregateste o tava ungandu-se bine cu unt si se toarna compozitia in ea. Eu am pus deasupra si niste  sferturi de rosii pentru culoare, imi ramasesera scobite de la niste rosii umplute si am vrut sa le folosesc. Se aseaza deasupra cubulete din untul care a mai ramas.

Se introduce tava in cuptorul preincalzit la 190 de grade unde va sta la bronzat sufleul cam 35-40 minute. Eu l-am rumenit bine fiindca asa ne place. Iata-l gata bronzat!

O poza de la locul faptei…

O sectiune  fierbinte, pozata in mare graba  fiindca mirosea frumos si musafirii nu mai aveau rabdare; spuneau intruna ca miroase a placinta si erau convinsi ca asa ceva era la cuptor! 🙂

Nu au fost deloc dezamagiti vazand ca nu este,  fiindca le-a placut si-au mai cerut, bine c-am mai avut!  Daca nu ma credeti, faceti-l si voi si veti vedea pe pielea voastra ca e bun si rece si cald, nu intamplator vi-l recomand, eu il fac de ani de zile in sezonul cand am dovlecei din belsug. Pozele sunt facute noaptea, lipseste lumina, dar exista gustul !

Pofta buna!

4 thoughts on “Sufleu de dovlecei

Lasă un răspuns

