Sirop de trandafiri

Caldura de nedescris m-a determinat sa culeg petalele trandafirilor catifelati, puternic mirositori din gradina pentru a-i folosi la sirop, deoarece florile se pleostesc imediat de la arsita si nu ne putem bucura de ele mai mult de doua zile…mi-am facut un plan si am gandit sa fac siropul din urmatoarele ingrediente:                                                                       30 de trandafiri mirositori                                                                                                           1kg. de zahar tos                                                                                                                                 1 litru de apa plata

Mod de preparare:                                                                                                                            Se spala petalele (din care se opreste o mana) si se pun la fiert cu apa pana dau cateva clocote. Se opreste focul si se lasa sa se infuzeze bine totul inca 8 minute, dupa care se adauga petalele oprite si se strecoara totul pasandu-se bine cu o lingura de lemn. Petalele proaspete vor da un parfum mai puternic lichidului scurs.Lichidul obtinut se masoara, daca nu are chiar un litru se completeaza cu putina apa plata. Al meu a avut exact un litru, fiindca am fiert in oala sub presiune, banuiesc!

Acest lichid se va fierbe impreuna cu zaharul ca la orice sirop de dulceata. Se lasa sa se lege bine, dar nu asa de tare ca la dulceata,  dupa care se opreste focul. Cand este racit, se pune in sticle si se foloseste apoi dupa pofta:  la inghetate, torturi, clatite,  sau la bauturi racoritoare cu gheata si apa minerala care sa mai alunge arsita, altfel ne cotropeste de tot!  🙂  E si mmm si yam, yam, parfum si culoare, ce mai!                                                                     Eu l-am capsat, l-am si sterilizat si l-am depozitat in camara, am facut in trei randuri. Iata productia mea inainte de a fi pusa la pastrare.

Nu e greu de facut,  daca aveti trandafiri e o placere sa va ocupati putin de ei si va garantez ca rezultatul va va incanta. Sa aveti spor si pofta de dulciurit!

3 gânduri despre „Sirop de trandafiri

  1. Chiar ma gandeam ieri si vorbeam cu sotul despre siropul de trandafiri . Oare din petale de trandafiri salbatici ( dar mirositori ) iasa la fel de bun ? Ca tare ma bate gandul sa fac .

    1. Sunt sigura ca da, iese la fel de bun daca sunt parfumati. Acum am alta idee de pus in practica, toata noaptea m-am gandit la ea, dar astept sa mai infloreasca rozele fiindca am cam chelit gradina.:)

Lasă un răspuns

