Supa crema de dovlecei cu busuioc

Plimbandu-ma prin gradina mi-au atras atentia niste dovlecei in floare si de cum i-am vazut, mi-a zburat gandul la o supa crema, fiindca  nu am apucat sa fac in sezonul acesta si era cazul.I-am cules frumusel, am trecut si pe la rondul cu busuioc, am rupt un manunchi, am scos vreo trei morcovei si m-am dus glont in bucatarie sa ma apuc de supa. Am recapitulat mental ingredientele, fiindca de multi ani fac supa asta si nu-mi trebuie caietul in fata si mi le-am pregatit pe masuta de lucru, iata-le!                                                                3 dovlecei tineri                                                                                                                                  3 cartofi medii                                                                                                                                     2 cepe mici au una mai mare                                                                                                              o mana  de busuioc                                                                                                                             2 catei de usturoi                                                                                                                                2 morcovi, eu am patru mai mici fiindca ai mei sunt nestimulati in gradina                              piper, sare                                                                                                                                            2 linguri de ulei maslinos                                                                                                                  pentru varianta de post apa sau supa de legume, daca vreti altfel,  merge si supa de carne, un litru.                                                                                                                                           Iata legumele pe care le-am taiat grob, fiindca se va blendui totul  in final si nu are importanta sa pierdem vremea cu lucruri nesemnificative.                                                                                                                                           Ceapa si usturoiul tocate le-am pus doua minute la sotat, timp in care am taiat cubulete  dovleceii si cartofii si i-am adaugat si pe ei.

Dupa cinci minute am rasturnat totul in oala sub presiune , acolo am pus si morcovii intregi, fiindca pe ei nu-i voi folosi in supa finala, doar pentru gust deoarece nu am avut supa facuta. Am adugat si busuiocul si am pus oala pe foc pentru 15 minute.Cand s-au fiert legumele am dat morcovul deoparte, am scurs zeama intr-un vas lasand in oala doar un sfert din lichid, am lasat sa se raceasca si am blenduit cu sticul direct in oala.Am pus oala la fiert iarasi inca cinci minute,  si gata. Intre timp am facut si crutoanele si apoi am servit cu pofta. Am si suplimentat portia fiindca era prea buna, aromata si cremoasa, exact pe gustul meu.Sper sa fie si pe gustul vostru, pofta buna!

Lasă un răspuns

