Tocana de legume cu praz (de post)

Nu sunt o credincioasa habotnica, din pacate, fiindca nu am timp suficient sa frecventez toate slujbele la biserica, dar  mi-am facut un obicei din a gati mancare de post macar  in zilele de miercuri si vineri de peste an si in rest tin din posturile mari atat cat imi/ne permite sanatatea. Am reusit sa pozez cateva secvente din „manopera”ultimei tocanite de zarzavat pe care am facut-o vineri, tocanita ce a avut ca vedete cateva fire de praz ramase din recolta anului trecut, combinate cu legume de sezon existente la momentul respectiv in cosul cu legume. Sa enumar ingredientele si sa incep povestea:                                                 600g. kg. cartofi                                                                                                                                    3 fire praz, se pot inlocui cu ceapa                                                                                                     2 dovlecei mici                                                                                                                                     1 buc. pastarnac                                                                                                                                   1 buc. ardei gras rosu                                                                                                                         1 buc. ceapa mare                                                                                                                               2 morcovi medii                                                                                                                                   2 foi de dafin                                                                                                                                  piper, cimbru, sare dupa gust                                                                                                            o legatura patrunjel                                                                                                                            3 linguri de ulei maslinos daca aveti, daca nu merge si de f.soarelui                                           1 borcanel de 320 ml. cu rosii in bulion, home-made am avut eu                                         Mod de preparare:                                                                                                                               Se toaca legumele dupa cum vi-i pofta si placerea, asta nu schimba gustul mancarii, eu le-am taiat rondele si cubulete!

Se pun la sotat intr-o cratita incapatoare ceapa si prazul, dupa doua minute se adauga ardeiul, apoi morcovul si pastarnacul.

Se toarna apa cat sa cuprinda legumele ( asta depinde si de vasul in care gatiti) apoi se adauga cartofii, dovleceii si rosiile cu bulion cu tot.  Se lasa sa dea in clocot, se  completeaza cu apa, daca mai e cazul, se adauga foi de dafin si mirodenii, putin patrunjel (se opreste si pentru final) se potriveste de sare si astea fiind gata, se da cratita la cuptor pentru 30 de minute, cu capac. Noua asa ne place mancarea gatita mai mult la cuptor, voi o puteti continua si pe flacara aragazului, la foc domol.

Eu am scos cratita dupa 30 de minute, am gustat  si era gata, cuptorul a fost la 180 de grade si l-am preincalzit 5 minute ( am uitat sa precizez) caldura mare si eu pe langa cuptor,  aveti mila! 🙂                                                                                                                                                            A fost tare bunutza tocanita noastra, dulceaga de la praz, mmm!

Am servit langa ea o salata de varza alba cu castraveti., voi puteti servi orice doriti, merge cu multe variante de salate. Abia astept sa o fac pe urmatoarea, s-au ajuns intre timp si pastaile de fasole in gradina, am chiar si cateva bame si voi face un ghiveci pe cinste, dar intru deja pe taramul altor povesti! Sper sa fiu sanatoasa si sa am chef de povestit si fotografiat. Pana atunci va urez zile racoroase si pofta mare!

Lasă un răspuns

