Budinca de pepene rosu-delicatete siciliana

Am revenit cu bine la „baza”, dragilor si va spun drept ca tare as vrea sa evadez din nou, sa nu mai suport coduri galben/portocalii (doamne fereste de rosii!)  😦                                    Mi-a fost dor de voi, de blog si de gatelile mele, mai ales pentru ca arsita a fortat totul in gradina si ma tem ca nu pot tine pasul sa pregatesc una-alta din toate cate ne-a dat Dumnezeu. Astazi am pregatit un dulce din pepene rosu fiindca oricat de mult pepene as manca, simt nevoia sa pregatesc si eu cu manuta mea cate ceva din ingredientele sanatoase oferite de gradina noastra. Cum la finalul acestei saptamani ar fi trebuit sa plec in Sicilia si s-a contramandat, m-am gandit sa ne rasfatam cu acest dulce foarte simplu ce are la baza pepenele rosu, un desert popular in Sicilia. Recunosc faptul ca hotararea am luat-o dupa ce am vazut reteta pe siteul de la Delimano. Ingredientele sunt atat de simple si putine incat le-am adus imediat pe masa si m-am apucat de treaba. Vi le prezint si voua, poate va molipsiti asisderea mie:                                                                                                    Ingrediente:                                                                                                                                      1 litru suc de pepene rosu                                                                                                             100-150 grame zahar tos (in functie de cat de dulce e pepenele)                                            90 grame amidon de porumb                                                                                                            un plic zahar vanilat, extract de vanilie sau esenta, ce aveti la indemana( lipseste din poza)

Mod de preparare:                                                                                                                         Se curata pepenele de seminte, se taie miezul si se blenduieste, eu l-am facut cu sticul. Se strecoara lichidul obtinut, sa fie fix un litru, eu l-am strecurat direct in cana gradata de un litru.Atentie, nu aruncati pulpa ce ramane in strecuratoare, eu am remixat-o cu sticul alaturi de alta pulpa de pepene si am pregatit smothie de pepene, o sa va povestesc si cum am facut racoreala asta mai pe seara. 🙂                                                                                                        Mai departe se iau cateva linguri de suc de pepene din cel masurat si se inmoaie cu el amidonul, eu am inmuiat in paharul de la stic, sa nu mai murdaresc altceva.

Apoi se amesteca restul de suc de pepene cu zaharul, eu am pus 100 de grame fiindca pepenele meu era dulce ca mierea, vanilia si se aseaza cratita pe foc mic, va face putina spuma, nu e nimic, adaugati si compozitia in care este dizolvat amidonul, respectandu-se de aici in colo procedurile unei budinci.

Atentie in ce vas puneti fiindca se prinde repede de fundul vasului, mestecati permanent. Se lasa sa fiarba pana incepe sa faca bulbuci, precum mamaliga si  compozitia incepe sa sticleasca. Se poate face si un test cu picatura, sa nu se imprastie, ca la dulceata, la mine nu a fost nevoie fiindca am simtit-o  cand a fost gata, sticlea si parfuma bucataria  de numa, numa!

Se ia de pe foc si se lasa sa se racoreasca, dupa care se toarna in ce forme doreste fiecare, mai mari, mai mici; eu am folosit si forme mici si una mai mare. Se tine la rece suficient cat sa fie destul de rece in momentul servirii. Italienii o servesc cu fistic si ciocolata, asa am incercat sa o servim si noi. Absolut delicioasa! Are si parfum si consistenta si gust…

Si-l are rau de tot pe vino-ncoace, parol! Am adus-o la masa si uitasem linguritele, am simtit ca ma sufoc de pofta pana am gustat-o!

Pe cea asezata in forma mai mare am vrut sa o combin cu panna cotta cu menta, imi suna mie bine combinatia asta, nu am apucat, fiindca am avut vizita unei vecine si am taiat-o si pe aceea sa o indulcesc si pe dumneaei, care tocmai se plangea de prea multa caldura, dar nu renunt la idee, mi s-a pus pata pe combinatia asta si zilele urmatoare o voi pune in practica. Dupa cum o sa vedeti, nu este prea inalta fiindca ar mai fi avut si stratul de panna cotta doi cm. si era super, in viziunea mea!:                                                                            V-am oprit si voua din ea…

Si-o muscatura, ca zau, e bunaaaaa!

Voi reveni sigur si cu acea combinatie, dar pana atunci nu pot sa nu va zic pofta buna!

4 thoughts on “Budinca de pepene rosu-delicatete siciliana

  1. Poze letale, pofta mare si lene la fel.
    Cum sa le impac eu pe toate pe caldurile astea?
    Oare maine sa cumpar un pepene si daca-l cumpar, as veni cu el la dumneavoastra, ma primiti ca mie nu-mi prea iese!

Lasă un răspuns

