Mancare simpla din frunze de sfecla rosie

Vazusem pe net fel de fel de retete de genul acesta si desi ochiul s-a bucurat de fiecare data de ceea ce a vazut, nu m-am aventurat pana astazi, desi recunosc faptul ca in ce priveste culinaritul sunt o aventuriera. 🙂  Mi-a trebuit o plimbare in gradina imediat dupa rasarit, altfel nu cred ca mai aveam sanse sa vad prea bine( daca ma prindea arsita). Mi-am cules pe racoare fructe si legume si un manunchi bun de frunze de sfecla rosie…ce frumoase erau frunzele si ce poza urata le-am tras, dar asta e!

Pe langa manunchiul asta de fruzis am mai adus doar cateva ingrediente:                             2 linguri de ulei maslinos                                                                                                                   1 litru supa de pasare                                                                                                                          o lamaie mica                                                                                                                                       3 catei mari de usturoi                                                                                                                        o ceapa mica                                                                                                                                    sare , piper, dupa gust                                                                                                                  Mod de apreprare:                                                                                                                        Se spala frunzele cu tot cu codite si se pun la fiert in supa (daca nu aveti puteti pune apa) cca. un sfert de ora. Se scot dupa ce fierb  si se pun la racit intr-o strecuratoare.

Se lasa la racorit, timp in care curatam, spalam  si tocam ceapa si usturoiul. Cand se mai racesc, sa le putem manipula, tocam frunzele de sfecla marisor.

Se soteaza intr-o tigaie incapatoare ceapa si usturoiul, dupa care se adauga fruzele de sfecla tocate si 300 ml. de supa in care au fiert frunzele de sfecla.

Se adauga piperul si sarea, se potriveste gustul si se fierb asa 5 minute, dupa care se adauga si lamaia decojita si despielitata (dezbracata complet, sa fie in ton cu arsita si parjolul) dar tocata cubulete.

Se mai lasa sa palpaie la foc mic inca 5 minute dupa care e gata. Mancarica obtinuta e cam inchisa la culoare, poate nu vi se pare atragatoare, dar are gust si savoare. Noi am avut copanele unui cocos din ograda bagate la cuptor si le-am acompaniat de minune, ne-a placut mult ceea ce am mancat si am decretat:”De acum inainte frunzele de sfecla le oparim si cu ele la congelat, prea bun a fost ce am mancat!”

Sper sa nu se supere cocoseii din gradina ca i-am orfanizat de un asa aliment bogat, dar si noi avem nevoie de vitamine,  de calciu si fier natural care se gasesc cu prisosinta in frunzele de sfecla rosie. O poza mai de aproape ca sa va conving ca merita sa le incercati, eu regret faptul ca am pierdut timpul,  desi le am la botul calului. Dupa aceasta experienta sigur voi recupera. Pofta buna!

Peseu!

Daca nu aveti frunze de sfecla rosie, strigati la mine!

2 gânduri despre „Mancare simpla din frunze de sfecla rosie

Lasă un răspuns

