Crap cu sos de usturoi (si alte alea)

Ne-am gandit pentru astazi la un gratar cu peste ca sa mai scapam de gatitul la aragaz si implicit de caldura care ne invadeaza pur si simplu…eu am senzatia ca se tine dupa mine. :)  Am fost prevazatori si am pregatit gratarul dis de dimineata si cu toate acestea tot criminal a fost pentru grataragiu. Eu am pregatit tot ce trebuia la umbra, trecandu-mi prin mana urmatoarele ingrediente:

6 bucati de crap romanesc                                                                                                                 1 capatana mare de usturoi                                                                                                               4 linguri ulei de masline                                                                                                                      4 rosii                                                                                                                                                     busuioc, piper, oregano, sare (dupa gust)                                                                                         1 lingurita boia dulce de ardei                                                                                                           1 lingurita fulgi de ceapa uscata                                                                                                       optional cartofi si morcovi (pentru cei care nu prea mananca usturoi( noi mai  avem  din aceia)                                                                                                                                                     Mod de preparare:                                                                                                                     Eu am avut un crap de 1,5 kg. L-am curatat de solzi, l-am eviscerat, am pus la pastrare capul si coada fiindca urmeaza si o ciorba zilele urmatoare. L-am portionat taindu-l in bucati de  1, 5-2 cm si l-am asezat intr-un  castron cu bait pregatit din usturoi zdrobit, frunze de busuioc, piper, oregano, boia dulce, sare, fulgi de ceapa ceapa uscata. Am acoperit cu folie castronul si l-am bagat  la frigider.

A stat la marinat mai bine de o ora, timp in care l-am poftit pe domn’ grataragiu la un milkshake, sa fie omu’ racorit cand va fi nevoie sa stea la foale! :)  Ne-am tratarisit noi cu cafeluta cu gheta si apoi ne-am vazut de treaba: eu am trecut la pregatirea sosului, legitimul la fript peste, nu am pozat fazele pentru ca efectiv mi-era tema sa ma apropii de jarul viu… Vreti sa stiti cum am facut sosul? Iaca, va zic: am pisat usturoi, l-am frecat cu  ulei ca la maioneza, am zdrobit rosii supracoapte decojite si am tocat verdeata. Aaa, si am pus si o lingurita de sos de hrean fiindca aveam in frigider ramas de la altceva. Dupa ce s-a fript pestele, am pus sosul asta peste el si le-am lasat sa se imprieteneasca o jumatate de ora, timp in care  am facut si o mamaliga la cuptor, iaca!

Am poze intunecate  fiindca sunt facute la mare umbra, asta e, altfel nu se mai poate, dar se intelege!                                                                                                                                           Am servit asa, pestele cu mult sos de usturoi si mamaliga, mai ales eu !

Si asa, pestele trecut prin sos, cu garnitura de cartofi umpluti cu morcovi.

Tota lumea multumita, admiratia pentru peste e ridicata la rang de cult in familia noastra, nu ne mai ramane decat sa va spunem si voua, daca mai era nevoie, ca povestea asta are multe variante si daca va hotarati vreodata sa o incercati si pe a noastra, ne bucuram si va spunem de pe acum pofta buna, fie ca-l veti devora asa, cu mult, mult sos si un codru de mamaliga…

Sau asa, mai romantios🙂

Da Doamne boare, daca nu bere                                                                                                         Ca ma usuc si-ntruna as  cere!

2 thoughts on “Crap cu sos de usturoi (si alte alea)

Lasă un răspuns

