Dulceata de visine

Sa treaca vara fara minunata dulceata de visine, la noi,  nu cred ca s-a-ntamplat demult! Ba,  din contra, se face in  mai multe transe, se lucreaza pe ateliere: unul s-a specializat pe sectorul scos samburi, celalalt pe ambalat la caserole, bagat la congelator, sau la oala cu dulceata…daca nu la sirop de visine. Imagine de ansamblu cu atelierul dintr-o  zi, ca au fost multe zile dedicate visinelor…nu le spalam pe toate odata fiindca isi schimba culoarea pana le vine randul, doar cate o strecuratoare si tot asa, pana noaptea!🙂

P1160182Printre timp, mai bem cate-o garafa de sirop,  sa ne mai racorim, asa, ce bun e , ca e natural!🙂

Image

Si-acum gata racoriti purcedem la treaba, specilalitatea de astazi: dulceata de visine.

Ingredientele:                                                                                                                                             Cantitatea depinde de cat de multa dulceata vreti sa pregatiti. Indiferent cum se procedeaza, rezultatul e acelasi, adica: ori folositi aceeasi cantitate de visine curatate de samburi cu cea de zahar( un kg. de visine cu unul de zahar) sau mai simplu, asa cum am invatat de la bunica materna, se masoara cu un vas, plin pe plin, unul cu varf de visine curatate de samburi, unul plin cu zahar, e adevarat, nu asa de invarfuit. Oricum, vedetele sunt zaharul si visinele, cu o lamaie pe langa, acolo unde este cazul…

Mod de preparare:                                                                                                                                                         Visinele  gata curatate se masoara si se aseaza in oala in care va fi preparata dulceata. Peste ele va fi pus si zaharul. Daca pregatiti cantitate mai mare alternati un strat de visine cu unul de zahar, avand grija ca cel de deasupra sa fie de zahar.

 

P1160187

 

Image

Acoperim cu capac si lasam asa cateva ore pentru ca visinele sa-si lase siropul . In momentul in care visinele plutesc in sirop si zaharul s-a dizolvat in lichid se pune oala la foc potrivit si se pazeste, fiindca visinele fac valuri si spume de necaz ca le fierbem pe potopoul asta de caldura. :)  Atentie, de la bunica  cetire, nu se mesteca in dulceata decat cu lingura de lemn, nu de fier! Eu respect asta cu sfintenie si n-am zis tot, ma vede buni de acolo de sus…lingura sa fie folosita numai la dulceturi, sa nu imprumute mirosuri de mancare. Iata cum arata dulceata mea dupa ce am tot adunat spuma si am biruit-o! Ii storsesem si  o jumatate de lamaie, nu mai mult ( fiindca visinele mele au fost acrisoare) si se cumintise de tot.

Image

Se incearca daca dulceata este gata dupa metoda picaturii, cvasicunoscuta, de acum… A mea a fost gata din prima.

Image

In acel moment am dat-o jos de pe foc si am acoperit oala cu un prosop curat, umed, foarte bine stors si scuturat, lasand-o sa se raceasca in voie. Cand a fost gata racita, am scos borcanele de la cuptor ,unde le-am sterilizat si am transferat-o cu drag in ele.  Erau mandre nevoie mare borcanele mele cu incarcatura asta dulce si parfumata !

P1160273La soare te puteai uita, dar la dulceata mea, ba!:)

P1160251

Si eu eram la fel, dar nu am mai avut timp si nici chef de sedinte foto, fiindca facusem o mie de lucruri in ziua aia si ma durea foarte tare spatele…dar a doua zi…drept in clatite m-am trezit, fiindca toata noaptea le-am visat garnisite cu dulceata mea preferata. O fi cineva pe lume care nu iubeste dulceata asta, ca eu o ador!                                                                      Hei, care esti ala, trezeste-te si fa o portie de dulceata de visine ca sa stii ce pierzi! 🙂 Pofta buna la clatite cu dulceata de visine, la tortulit (ii sade bine in combinatie cu ciocolata) si la ce v-ati mai gandit sa faceti cu bunuta asta!

P1160270

P1160257

 

4 thoughts on “Dulceata de visine

  1. am zis,am zis,cuvantul e cuvant si in fata dulcetii de visine ma retrag.
    Doar o clatita cer si-atata.🙂

    Bine ca mi-am amintit,trebuie sa rascolesc cufarul dupa ceva bun cu mure!!🙂

    1. Am si clatite si dulceata fiindca eu daruiesc cu drag o mare parte din ceea ce prepar. Fac cinste pentru gestul tau cu o visinata buna 100% naturala, sau cu-n mojito cu menta de pe tarlaua mea.🙂 Ramane sa alegi, desi nu-i musai, stam la povesti gustand din amandoua…
      Referitor la mure, nu am inca nicio postare, dar orice prajitura cu afine , zmeura sau visine din ce am eu aici, merge si cu mure, verificat! O sa editez acum postul asta https://cufarulcubucurii.wordpress.com/2012/07/18/prajitura-cu-mere-afine-si-crema-de-iaurt/
      sa vezi ce bine arata prajitura aceea fara crema, numai cu mere si afine, tu inlocuind afinele cu murele vei obtine practic acelasi lucru.

  2. Dupa parerea mea, este cea mai buna dulceata. Abia astept s-o pregatesc. Apoi voi face si niste visinata. Merci pentru reteta, la fel procedez si eu. Tot de la bunica am invatat.

Lasă un răspuns

