Ciorba de gaina cu taitei de casa

Stiu ca e cald si e greu cu gatitul, dar cu atat mai mult avem nevoie de ciorbe pe canicula (fiindca e mancarica hidratanta) si tocmai  am pus de-o ciorba de-aia ca de la mama de acasa, cu bors home-made si pasare crescuta in ograda cu graunte sanatoase! Asa arata carnea de pasare pe care o consuma familia mea.

Pentru ciorba de astazi am avut nevoie de urmatoarele ingrediente:                                   1  kg. carne de pasare                                                                                                                        2 morcovi                                                                                                                                               2 pastarnaci                                                                                                                                         2 ardei grasi                                                                                                                                          2 cepe mari
100gr. faina+ 1 ou pentru taitei
1 dovlecel micut
o legatura leustean verde
1 litru bors, sare dupa gust                                                                                                               4 rosii bine coapte
 Mod de preparare:
Se pune o oala de 8 litri cu apa la fiert si pana cand apa incepe sa fiarba se toaca zarzavatul dupa cum va este cheful si pofta. Eu am taiat rondele si cubulete, la gramada.

Cand apa a dat in fiert se pun in oala si bucatelele de gaina cu  putina sare. Eu folosesc oala sub presiune si dupa ce le-am pus in oala i-am asezat etans capacul si am lasat-o sa fiarba 1/2 ora. Intr-o alta oala e necesara spumarea, la acesta oala se aduna foarte putin pe margine si se curata binisor cu o lingura atunci cand umblam la ea. Dupa o jumatate de ora deschidem oala si adaugam si zarzavatul, mai putin rosiile si leusteanul, care mai au de asteptat. Se lasa sa fiarba, timp in care se pregatesc taiteii, daca nu va place sa-i faceti puteti sa-i cumparati, mie imi place mult sa-i fac cu ou proaspat.( O sa am o postare separata cu taiteii si pun linkul aici.)  Intre timp tocam rosiile (decojite)  si leusteanul. Cand aproape s-a fiert carnea se aduga rosiile, se lasa sa fiarba 5 minute si apoi adaugam si borsul. Cand borsul a dat in fiert punem si taiteii in ploaie, dupa ce i-am cernut de faina in prealabil, altfel se ingroasa ciorba de la faina. Gustam si potrivim de sare, daca suntem multumiti de gust, oprim focul si adaugam leusteanul. E o ciorba pe care noi o mancam saptamanal si nu ne-am plictisit de ea, ma si miram ca nu am postat-o inca, dar deficitul de timp ma impiedica sa stau cu aparatul foto in mana ori de cate ori gatesc. Daca nu am timp sa fac taitei, bat 4 oua si adaug o lingurita de faina si la final torn in ciorba. Asa arata  ciorba luata de pe foc atunci cand dreg cu oua…(poza e de la alta ciorba, nu va speriati!)

E minunata ciorba asta si are gust d’ala bun, bun, de”acasa”!

Noi servim ciorba cu ardei iute sau un mix (cu leustean, ceapa si ardei iute la otet) care innebuneste pe toti degustatorii, nu exagerez!  O sa-l postez in curand fiindca tocmai l-am facut azi, dar nu se consuma imediat.

Pofta buna!

Lasă un răspuns

