Dovlecei umpluti cu cascaval la cuptor

Ca-mi plac dovleceii stiti de-acum, ca nu resusesc sa postez tot ce fac din ei, mea maxima culpa, dar asta e! Astazi insa, dupa rondul obisnuit al gradinii, am umplut cosul cu de toate, bineinteles si dovlecei si pana sa ajung in bucatarie am stiut ca voi pregati un pranz bazat pe dovlecei.  Am vrut ceva simplu si am umplut dovleceii cu ce m-a dus pe mine capul in acel moment, cascaval! Iata ce mi-a mai trebuit pe langa…                                            Ingrediente:                                                                                                                                         3 dovlecei
220 g. cascaval
3 catei mari se usturoi
15 frunze de busuioc                                                                                                                             15 rosii cherry
o legatura mica patrunjel                                                                                                                   piper alb proaspat macinat, oregano, boabe de piper rosu                                                             2 linguri ulei de seminte de struguri am avut eu, merge de oricare
un strop de otet aromatizat cu capsune, merge si balsamic                                                    sare, dupa gust                                                                                                                              crengute de cimbru verde, sau cimbru uscat daca nu aveti

In poza apar doar doi dovlecei, intre timp s-a mai adus unul  dupa ce am hotarat ce voi gati, o sa-l vedeti!                                                                                                                                        Mod de preparare:
Se spala dovleceii se curata de cotor si apoi se taie in doua pe lungime, se scobesc de miez cu ajutorul unei linguri, atentie, miezul nu se arunca, ne trebuie mai tarziu! Cascavalul se rade, usturoiul se toaca, patrunjelul se toaca si el, iar miezul dovleceilor se sfarama cu furculita cat mai marunt.

Se amesteca la un loc cascavalul, miezul dovleceilor, verdeata, piperul alb, oregano.

Se soteaza usturoiul pana se aureste bine intr-o tigaie.

Dupa aceasta operatie, se iau fulgii de usturoi astfel rumeniti, dar scursi de ulei si se adauga peste amestecul de cascaval s.c.l. Cu acest amestec se va umple scobitura dovleceilor. Se aseaza dovleceii astfel umpluti intr-o tava suficient de mare, se  toarna uleiul in care am sotat usturoiul, se mai pune patrunjel deasupra si in fiecre dovlecel am pus 3 boabe de piper rosu. Printre dovleceii din tava am pus rosii intregi si crengute de cimbru verde, am presarat putin piper alb si sare, am adaugat o cescuta de apa si  am dat tava astfel pregatita la cuptor.

Am lasat cuptorul la 200 de grade la inceput, dupa care am redus la 180 de grade, in total cam 35 de minute de cuptor, pana se rumenesc bine deasupra. Sa va spun cum mirosea in bucatarie, dar nu prea puteam defini…ba a cimbru, ba venea un iz  fin de usturoi. Era placut sa adulmeci, dar intre timp, trebuia sa mai facem ceva.Eu am grilat rosii pentru garnitura…Le-am presarat usor cu oregano si le-am asezat pe farfuriile de servit pe frunze de busuioc asa calde, pentru a-si lua aroma de busuioc.

Intre timp se rumenesc si dovleceii si ii servim calzi.

Sunt deliciosi, chiar daca nu-s deloc fitosi!

Vi-i recomand cu toata inima, pofta buna!

Lasă un răspuns

