Dulceta de pepene galben cu limeta, ghimbir si scortisoara

Am intrat in  campania dulceturilor si nu mai ies din asta pana nu se completeaza  full raftul din pivnita destinat gemurilor si dulceturilor!  E pacat sa nu profit de darurile pomilor fructiferi din gradina si sa merg mai la toamna sa cumpar din piata cine stie ce… astazi insa, mi-a facut cu ochiul un pepene galben si desi aveam pe foc inca o tura de dulceata din cea postata aici am pregatit totul si  de indata ce am terminat-o pe aceea, am baut o citronada de kiwi si m-am apucat de dulceata despre care vreau sa va povestesc astazi. Iata ingredientele:

1,5 kg. miez de pepene galben curatat
o limeta
400 grame zahar
un baton vanilie
o bucata ghimbir uscat
1  baton scortisoara si 1/4 lingurita macinata.

Mod de preparare:
Pepenele se taie cuburi mari, eu asa prefer pentru  a nu se terciui la fiert. Limeta se taie felii subtiri.

Se aseaza toate acestea in oala in care se va fierbe dulceata si se pune zaharul deasupra, lasandu-se la rece, sa lase sirop in jur de  o ora.

Verificam si cand constatam faptul ca bucatile de pepene plutesc in sirop punem oala pe foc mic.

Radem ghimbirul si il adaugam peste pepene, la fel si scortisoara macinata.

Se adauga si batonul de vanilie si cel de scortisoara si se pazeste cu strasnicie oala din acest moment fiindca e posibil sa fuga, daca nu o tii in frau si nu spumezi atunci cand vezi ca dulceata face spume! 🙂 Norocul consta in faptul ca se cuminteste repede dulceata asta, nu dureaza spumele prea mult si dupa ce observi ca s-a ingrosat, incerci pe o farfurie si daca sta adunata nu se mai lasa pe foc, e gata!

Se ia oala de pe foc si se va acoperi cu un prosop ud. Dulceata se va pune rece in borcane sterilizate in cuptor. Dar pana atunci trebuie sa o gustam, ca destul ne-am omorat cu mirosul de ghimbir, de scortisoara, de pepene…
O portie calda, ca prea mare-i nerabdarea…

Gustul e divin si e asa matasoasa…

Hai sa infulecam mai repede o lingurita, ca miroase de te omoara si arata de te da pe spate! 🙂

Pofta sa aveti, ca de buna-i bunaaa!

9 thoughts on “Dulceta de pepene galben cu limeta, ghimbir si scortisoara

  1. Buna ziua!imi place foarte mult reteta si vreau sa incerc sa o fac,numai ca am o problema la cuptor si nu poate fi folosit.pot pune borcanele umplute la bain-marie,ca sa se inchida ermetic?daca da,tot trebuie sa las dulceata la racit? Multumesc frumos.

    1. In primul rand, bun venit pe blogul meu, Oana!
      Daca rascolind prin sertare ai gasit si ceva care sa-ti placa, ma bucur foarte mult si le voi lasa deschise in continuare, straduindu-ma sa asez in cufar cat mai multe lucruri care sa aduca bucurii.
      Daca nu ai cuptor, te sfatuiesc sa pui dulceata fierbinte in borcane si sa le capsezi sau insurubezi capacul imediat, dupa care sa le asezi sub o plapumioara, patura, suba, ce ai tu mai gros sa le tina calde cat mai mult timp. Lasa borcanele sa se raceasca acolo si a doua zi le depozitezi.Zaharul conserva oricum. Iti doresc multa bafta si mi-as dori sa-mi scrii aici daca ai reusit, iti tin pumnii oricum!

Lasă un răspuns

