Placinta cu branza/urda, caise, visine si prune

Azi e mare sarbatoare crestina si in  afara gatitului nu voi face nimic altceva decat sa-mi astept baiatul cu bucurie si emotie, ca doar unul are mama! Cam greu de luat decizia in privinta ceva bunului  pe care l-am pregatit pe arsita asta…41 de grade la umbra! Nu am vrut ceva cu  crema  si daca tot am avut bucuria sa achizitionez urda si branzica (proaspete), home made, m-am gandit la o placinta festiva in care sa pun si fructe, sa manance baiatul ca la mama acasa! Pana sa ajunga mercurul in termometre la 30 de grade, placinta era gata si va spun imediat cum am facut-o!                                                  Ingrediente:
600 gr. branza proaspata sau urda
un pachet foi placinta
100 grame visine fara samburi
150 gr. prune fara samburi                                                                                                                 150 gr. caise fara samburi                                                                                                              coaja unei lamai                                                                                                                                   3 oua                                                                                                                                                       300 gr. lapte acru sau iaurt                                                                                                                ulei pentru uns foile                                                                                                                          zahar dupa gust+ zahar pudra vanilat  pentru deasupra
o fiola de esenta de vanilie

Din poza lipseste zaharul, il presarasem peste fructe sa lase zeama inainte de a le pune in umplutura.

Mod de preparare:
La inceput se pregateste umplutura. Se taie marunt fructele si se presara cu cat zahar considera fiecare pentru a-si lasa zeama inainte de a fi puse in umplutura de branza. Se lasa asa cam 20 de minute, dupa care se scurg si se amesteca intr-un castron.

Se pune apoi si branza ( eu am amestecat branza si urda in proportii aproximativ egale) in castronul cu fructe, coaja rasa de lamaie si  esenta de vanilie., plus un ou din cele trei.

Voi sa aveti grija sa va alegeti un castron mai incapator, eu nu am facut acest lucru, dar nici nu am mai mutat compozitia in altul, caldura ma grabea! Se lucreaza cu grupuri de cate patru foi de placinta, altadata am lucrat si cu trei, dar am vrut sa iasa o idee mai grosuta acum. Se unge fiecare foaie cu ulei si apoi se suprapun, cele patru/trei foi una peste alta. Se aseaza umplutura  de branza si fructe la un capat, depinde de tava in care vreti sa coaceti, daca veti rula pe latime sau lungime, va orientati.

Se ruleaza si se aseaza in tava pregatita cu hartie de copt.

Se amesteca bine laptele acru sau iaurtul, depinde ce folositi cu cele 2 oua ramase si se toarna in tava, deasupra placintei.

Se introduce tava la cuptor preincalzit la 180 de grade apoximativ 30 de minute.E gata cand se rumeneste frumos deasupra.

Se serveste dupa pofta, fardata cu zahar vanilat sau nu, eu il presar cald si se topeste ramanand placinta galbena. E buna si calda, dar cand se raceste si aromele si gusturile s-au intrepatruns mai bine, noua ne place si mai mult. E  foarte aspectuoasa si primeste mereu laude, cum ca „ar fi de revista”…Nu e de revista, va spun eu, e de casa si de-aia cred ca place tuturor. Noi am stat la umbra deasa cand am adus-o pe masa si pozele tot acolo le-am facut, dar se vede cat e de frumoasa!

Daca o priviti  mai in detaliu, poate va imaginati si cat e de gustoasa…

Sa stiti ca se face repede si nici nu realizezi cand te trezesti savurand o bucata de placinta cu fructe, ia, asa ca asta…

Pofta buna, am adus si citronada cu visine fiindca altfel nu se mai poate, prea cald frate!🙂

Lasă un răspuns

