Inghetata de pepene galben cu ghimbir si scortisoara

Saptamana trecuta, in zilele de varf ale caniculei am facut aproape  zilnic  inghetata, fiul meu e mare devorator si daca tot a fost acasa l-am rasfatat cum se cuvine, dar nu am avut timp sa si postez.  Acum, ca s-a mai racorit si nu e nevoie sa mai fac atat de multa inghetata, fac bine si scriu reteta, cine stie, poate vreodata  va dori sa-si faca baiatul singur inghetata si ca sa nu faca slalom dupa reteta,  o indosariez aici.🙂

Ingrediente:
un pepene galben de1,5- 2 kg.
350 gr. smantana cel putin 20% grasime
zahar vanilat, pastaie de vanilie
250 gr. zahar tos
1/2 limeta
optional- 6 prune si doua linguri de zahar brun-daca dorim sa servim inghetata pe pat de prune caramelizate

Mod de preparare:
Se curata pepenele de seminte si coaja se taie cubulete. Limeta se taie bucatele mici.

Smantana se amesteca cu zaharul si vanilia…eu am pus si un pachetel de zahar vanilat fiindca nu aveam decat o parte dintr-o pastaie. Se mixeaza pana se dizolva tot zaharul si nu se mai simt cristalele, omogenizandu-se perfect.

Se blenduieste miezul de pepene impreuna cu bucatile de limeta si la final se amesteca ambele compozitii( cea de pepene si cea de smantana) intr-un castron mare.

Se amesteca foarte bine totul si de aici eu am procedat astfel, voi veti alege cum sa procedati. Am impartit in doua caserole compozitia ( cam doua kg. in total) : intr- caserola am pus ghimbir, iar in cealalta scortisoara, daca o vreti pe toata la fel, o puteti face asa…

Se amesteca bine compozitia din fiecare caserola si se da la congelator cel putin 6 ore. Iese o inghetata cu o textura foarte aspectuoasa si un gust minunat. Nu as putea alege intre scortisoara si ghimbir, bine ca le-am aromatizat separat si nu impreuna ca sa avem motiv sa mancam si dintr-una si din alta. Fiindca era si un cos de prune pe masa din bucatarie, am pregatit si prune caramelizate exact asa ca aici . Am servit inghetata pe pat de prune caramelizate, care pat era asezat in „dormitoare” bine racorite anterior la frigider, cu pereti de pepene galben…cam asa am pregatit patul pentru marea intalnire, mai putin fierbinte! 🙂

Inghetata statea tantosa, cocotata in varful patului, parfumata  cu scortisoara sau ghimbir de-ti muta nasul din loc si-ti facea papilele sa o ia razna pana la prima atingere…

Eu zic sa nu ratati intalnirea cu ingheatata asta pe timpul unei veri, ca ar fi o mare pierdere!

Mi-am propus multe intalniri de acest gen fiindca prima intalnire m-a adus in stadiu de euforie… culinara!🙂

Pofta buna!

6 thoughts on “Inghetata de pepene galben cu ghimbir si scortisoara

    1. Eu nu am facut reteta asta, dar mi-ai dat idei, woww, o si vad frumos colorata in chesea… dar am facut prea multa dulceata, ma mai gandesc si dau de stire la tot natul pofticios daca o iesi!🙂

Lasă un răspuns

