Mere coapte in aluat de foietaj

Am multe mere si in ultimul timp mi-a casunat pe ele vazand ce scumpe-s fructele in piata si de proasta calitate, pe deasupra! Dar noua ne plac merele la nebunie, asa ca e de bine. Reteta am citit-o intr-o revistuta adusa de fiica mea „Bucataria de azi” parca se numea, dar asta se intampla mai demult si de atunci repet experienta aducandu-i oarece modificari datorate unor cauze de moment. Dar tot bune sunt oricum le-as face. Incep sa va povestesc cum le fac.
 Ingrediente:

500 gr. aluat foietaj-eu am avut home made preparat dupa reteta de  aici  
8-10 mere potrivite
3 galbenusuri
o lingura amidon
1/2 l. lapte
baton de vanilie sau zahar vanilat
cateva linguri de gem
100 gr. zahar
scortisoara macinata

Mod de preparare:
Se spala si se scobesc de cotor merele, dar cu grija sa nu gaurim marul de tot, lasam 4-5 mm. la baza nescobit. Umplem fiecare scobitura cu gem, sau dulceata, presaram scortisoara. Ungem generos o tava cu unt si asezam merele in tava, le dam la cuptor cam 10 minute, eu am uitat de ele, le-am lasat mai mult.

Se scot si se lasa putin sa se racoreasca merele. In acest timp intindem foaie dreptunghiuara sau patrata din aluatul fraged. Taiem patraturi din el ( ale mele sunt mai mult dreptunghiuri fiindca asa a fost intins aluatul) orientandu-ne dupa dimensiunea merelor, 10-12 cm. Asezam in centru patratului cate un mar si incepem sa unim colturile opuse, tragand putin de ele sa le mai lungim urechile. 🙂

Asezam merele astfel impachetate in tava pregatita cu hartie de copt si le dam la cuptorul preincalzit la 170 de grade cam 20 de minute. Iata-le gata scoase de la sedinta de sauna, dau pe dinafara de atata gem de capsune!

In timp ce merele stau infasate la cuptor, noi ne apucam de sosul de vanilie. Amestecam galbenusurile cu amidonul  si o cescuta de lapte. Punem laptele la fiert cu zaharul, si cand s-a incalzit bine turnam ouale cu amidonul peste ele amestecand energic sa nu se prinda de fundul vasului. Se adauga si  vanilia.

Cand fierbe ca mamaliga se ia de pe foc. Arata cam asa si miroase de te-ndoaie.

Si finalul povestii e atat de aromat  si ti-e asa drag sa privesti ce ai in farfurie, woww!

Si sigur mai vrei o portie, nu poti dom’ne sa rezisti, asta e! Te uiti spre platou si te intrebi: „Pe care sa o iau? Toate fac cu ochiu’!”

Pana la urma, te-ai hotarat desi e greu, o mai manci si pe asta, ca n-o fi foc!

Simplu si bun, ce mai! Sa aveti pofta!

5 gânduri despre „Mere coapte in aluat de foietaj

    1. Am destule mere si zilnc imi fac si suc de mere, sau combin marul cu altceva si iese un smoothie pe cinste. Nu am timp sa pozez totul, dar am poze cu ultimele ispravi de genul si o sa postez in week-am baut zilele astea numai smoothie verzi, cu frunze de toate cele, o sa le vezi daca vei mai avea placerea sa intri pe aici.
      Multumesc si de vizita si de sfaturi!

Lasă un răspuns

