Prajitura cu mere

E sarbatoare mare, fratilor! Azi nu am facut mai nimic pentru ca a fost nor si m-a durut rau spatele, dar am facut ieri prajitura despre care vreau sa povestesc, pe banda…fiindca se intampla sa-mi fie dragi cateva Marii( nu discriminez, dar n-am niciun Marian prin preajma:)  ) .
 Ingredientele:

8-10 mere, depinde de marime
5 oua mari                                                                                                                                                5 linguri de ulei
5 linguri de zahar+ inca 3linguri zahar brun, daca nu aveti, merge si alb
6 linguri de faina
o lingurita praf de copt
50 gr.unt                                                                                                                                            Mirodenii, dupa gustul dumneavoastra: scortisoara,coaja de lamaie, zahar vanilat

Mod de preparare:
Se spala, se curata merele de coaja si casuta samburilor, se taie  cuburi, nici prea mici, dar nici prea mari. Se aseaza in tava imprastiindu-se pe toata suprafata acesteia in mod egal si se presara deasupra 3 linguri de zahar brun, daca nu aveti, puneti din cel obisnuit. Se taie untul cubulete mici si se aseaza in tava printre feliutele de mere.

Se aprinde cuptorul  la 180 de grade si se introduce tava cu mere, tinandu-se acolo pana vom turna si compozitia blatului. Acum e vremea sa preparam si compozitia lui. Se mixeaza ouale intregi cu 5 linguri de zahar. V-am povestit  in postari anterioare depre metoda mea de succes-introduc castronul cu ouale intr-unul cu apa fiarta si se bat de minune, facandu-se spuma una-doua. Cand aproape si-au  triplat volumul se adauga uleiul lingura cu lingura. La final se va pune si faina bine cernuta cu praful de copt ( eu le cern impreuna de doua ori).

Iese o compozitie usor curgatoare, ca de chec.

Se scoate tava din cuptor si peste mere se va adauga compozitia  cu oua avand grija sa o nivelam uniform. Eu nu o nivelasem inca atunci cand am pozat acest pas, asa se asezase de la sine.

Se da tava la cuptor pentru 30 de minute. Se face testul scobitorului, eu nu mai fac testul fiindca am facut-o de foarte multe ori si o cunosc cand e gata, se desprinde singura de pe marginea tavii si se rumeneste frumos, voila!

Se lasa prajitura in tava inca 10 minute dupa care se rastoarna pe un platou asezat etans deasupra tavii. Trebuie sa fiti atenti, sa nu va frigeti cu siropul care poate sa curga din tava cu prajitura! Dupa cum vedeti, merele sunt deasupra acum si daca ati sti cum miroase a scortisoara, wow!

O puteti servi asa, e delicioasa!O puteti servi cu frisca, e savuroasa!

Ii puteti pune o glazura, asa cum am facut eu pentru a da o nota festiva prajiturii cu prilejul sarbatorii de astazi si e ca un tort. Glazura am facut-o cu suc de afine si un pliculet de tort gelle. Iat-o ambalata, gata  pentru a fi daruita unei Mariute dragi mie.

Tot glazurata, dar ornata  cu putina frisca si bobite de afine apare ca un tort. Si pe aceasta am daruit-o unei Marii aproape de sufletul meu.

Emana mar si sirop de mar prin toti porii prajiturica asta, o adorrr!

Pofta buna! Si la multi ani, Mariilor, Marinicilor!

2 gânduri despre „Prajitura cu mere

Lasă un răspuns

