Masline in aluat

Le aveam in minte din momentul in care le-am vazut la Lily si imi doream foarte mult sa  fac si eu  maslinutele astea imbracate!  Nu pentru ca nu mi-ar place si dezbracate, 🙂 dar si ascunse de ochii curiosilor in camasa de aluat sunt faine, asa ca, ma apuc sa desir firul, poate le faceti si voi. Eu nu am respectat intocmai reteta lui Lily,  fiindca am pregatit un aluat ultrarapid de tarta dupa o reteta a Adrianei si cu acela am invesmantat maslinutele mele aperitiv.

Ingrediente:                                                                                                                                  
100 ml vin alb sec
80 ml ulei
300 gr. faina
30/40 masline verzi sau negre fara samburi, pot fi si  umplute                                                    un praf de sare
Mentionez ca eu am facut portie dubla de aluat, imi trebuiau multe, pentru o gasca de prieteni.

Mod de preparare:                                                                                                                       Se amesteca mai intai uleiul cu vinul, se adauga sarea si apoi se face un crater in castronul cu faina si se toarna acolo ingredientele lichide.

Se framanta putin dupa ce s-au amestecat ingredientele. Aluatul se leaga foarte repede si se aduna de pe castron formand o bila.

Mai departe se poate proceda dupa cum va este mai usor. Fie intindeti o foaie subtire, cam de 4 mm, o taiati cerculete, sau triunghiuri mici peste care asezati cate o maslina,  apoi impachetati si cu ambele maini modelati o sfera, sau luati o bucatica de aluat pe  care-l modelati in palme si ii asezati maslina in mijloc, strangeti coca in jurul maslinei si dati forma dorita. E usor de facut aceasta operatie, eu le-am incercat pe amandoua.

Se aseaza bilutele in care am ascuns maslinele de ochii curiosilor :)  in tava pregatita cu hartie de copt.

Se coc la cuptor preincalzit la 2oo de grade, aproximativ 25 de minute. Nu se rumenesc prea mult si mai mult de atat eu nu am vrut sa le las la copt, fiindca se uscau prea tare. Mi-a placut foarte mult cum au iesit si am  rupt imediat camasa de pe vreo doua, sa se raceasca si sa le gust mai repede ca nu mai aveam rabdare!

Minunate!

Gustoase!

Cu priza la public, aducatoare de noi cereri de bere!  Pe scurt, grozave pentru intalnirile cu prietenii sau ca aperitiv la mesele festive.

Pofta buna!

Lasă un răspuns

