Chiftele din carne de porc umplute cu ciuperci

Le-am vazut candva, undeva in timp ce cautam o anume reteta pe net…nu am salvat adresa, nici reteta, dar mi s-a intiparit in minte ideea de a face si eu candva chiftele umplute cu ciupercute. A trecut mult timp de atunci si acum, cand fiica mea a dorit sa manance chiftele, am decis ca ar fi bine sa i le fac putin altfel decat pe cele antice si de demult. Si i-am facut surpriza de a descoperi in mijlocul fiecarei chiftelute o ciuperca minuscula.                                                                                                                            Ingredientele folosite: 1 kg carne de porc                                                                                 conserva de ciuperci intregi                                                                                                                  3 oua                                                                                                                                                          2 cartofi fierti                                                                                                                                           3 catei mari de usturoi                                                                                                                           o legatura patrunjel verde                                                                                                                     o legatura marar verde                                                                                                                       piper, cimbru, maghiran, sare-toate  dupa gust
3 linguri pesmet
ulei pentru prajit

Mod de preparare:
Pregatirea carnii este identica cu cea de la reteta de chiftele cu carne de pasare postata de mine aici. Diferenta consta in faptul ca este carne de porc si  mai apare un ou in plus,  fiindca m-am gandit ca ciupercile din conserva sunt mai umede.

Dupa ce s-a preagtit carnea exact asa ca in reteta de acolo, urmeaza micile schimbari.
Se scurg bine ciupercile intr-o strecuratoare.

Din compozitia de carne se fac mici cuibulete, se aseaza pe un platou si in fiecare cuibulet se pune cate o ciupercuta. Asa le-am facut eu, poate or mai fi si alte metode, nu am cautat, asa m-a dus pe mine capul si asa le-am executat.

Apoi se inchide cuibul cu grija sa se ascunda bine ciupercuta surpriza si cu podul ambelor palme se modeleaza chifteaua sub forma de sfera. Se tavaleste bine chifteluta prin pesmet pentru reusirea acestei operatii.

Se prajesc in ulei bine incins si in cantitate suficienta, astfel incat sa acopere bine inaltimea chiftelelor. Se scot pe servetele pentru a se absorbi surplusul de grasime.

Apoi se mananca cu pofta si se bea si bere cu placere. E placut sa gasesti o surpriza (cat o ciuperca mica) in chiftea, atunci cand nu te astepti!🙂

Mai iei una si te intrebi daca a fost reala, sau greseala :)  prezenta ciupercutei il acel loc.

 Cand nu mai ai niciun dubiu, poti manca linistit cate doresti, cam greu sa te opresti!
Se pot combina foarte frumos pe platou cu maslinele in aluat postate aici .

Pofta buna si la chiftele si la bere, merg amandoua cu mare placere!

Lasă un răspuns

