Tort cu jeleu de pere

Vara, cand sunt multe fructe, evit sa fac torturi cu creme prea elaborate si ma rezum pe cat posibil la ingrediente naturale pe care sa le prelucrez cat mai putin. Asa s-a nascut acest tort,  programat initial sa fie doar o prajitura cu pere si visine, dar care apoi, cu un  adaos de jeleu de pere, frisca pentru ornat si cateva afine pentru imbujorarea obrajilor, a devenit un tort delicios pentru familie, nefiind vorba de vreo ocazie deosebita, ci doar de placerea de a pregati ceva bun pentru cei dragi. Sa vad cum reactualizez cu ajutorul catorva poze etapele si ingredientele, fiindca se potriveste tot ce am facut de data asta cu proverbul        ” unde dai si unde crapa!” Dar a iesit asa de bun, incat nu vreau sa ratez postarea, asa cum am facut cu toate torturile din ultimul timp!

Ingrediente:

Pentru blat:
4 oua
4 linguri de zahar+ 2 linguri de presarat pe fructe
4 linguri de faina
4 linguri de ulei
4 pere medii
o ceasca plina cu visine fara samburi de la congelator                                                              opt. pudra de menta home made, sau esenta de menta
coaja rasa de lamaie, dupa gust,                                                                                                      ghimbir ras                                                                                                                                        50 gr. unt

Pentru sirop:                                                                                                                                        250 gr. zahar tos, o para feliata fara samburi, plus cojile perelor, plus 400 ml apa plata, ghimbir ras,o  vanilie

Pentru jeleul de pere:                                                                                                                        4-5 pere                                                                                                                                                 4 grame agar-agar sau 8 gr. gelatina granulata                                                                        300 ml apa plata                                                                                                                                 4 linguri de zahar
optional, frisca si afine pentru ornat( pot fi inlocuite cu orice doriti, sau pot lipsi din peisaj)

Mod de preparare:                                                                                                                        Blatul cu pere se pregateste exact ca la reteta prajiturii cu mere de aici cu diferenta ca in loc de mere punem pere si in cantitati mai mici date la ingrediente. Cateva poze in completarea celor de la prajitura cu mere. Pregatim tava cu perele feliate , taiem untul cubulete.

Adaugam visinele fara samburi, radem ghimbir, eu l-am ras direct in tava si da, a fugit si pe masa, nu-i bai!  :))

Se introduce tava la cuptor si intre timp se pregateste compozitia blatului mixand ouale cu zaharul,  adaugand uleiul si la final faina ( consultati reteta mentionata mai sus pentru amanunte). Abia dupa ce am pus faina se adauga pudra de menta pe care am cernut-o printr-o strecuratoare, aceasta este noutatea blatului.Compozitia are consistenta ca pentru chec. Se scoate tava cu pere din cuptorul incins si peste ea se toarna cea de blat, se niveleaza usor.

Se da iarasi tava la cuptor , 180 grade, cam 25 de minute, fiindca e mai subtirica si se face mai repede. Gata rumenita, arata cam asa…

Se rastoarna pe platou dupa 10 minute, eu am aranjat platoul cu gand sa ramana prajitura, abia pe urma m-a bantuit gandul tortului!🙂

Se pregateste siropul astfel: se fierb cojile de pere cu apa, para feliata, zahar, ghimbir si vanilie, ca la compot. Se va lasa la racit si apoi se va strecura. Acesta va fi siropul pentru insiropat blaturi. Dupa racire blatul se taie in doua. Partea de deasupra cu fructele se va aseza prima,  in asa fel incat sa vina fructele la mijoc. Pentru insiroparea acestei parti am procedat astfel: am pus sirop pe platou si am asezat partea de blat peste sirop si s-a insiropat singur dedesubt, fiindca deasupra erau fructele si nu era nevoie.Stratul de fructe va fi la mijloc, asa cum am dorit. Se aseaza deasupra partea a doua insiropata pe un alt platou si se mai completeaza insiroparea, daca e nevoie, dupa ce s-a asezat bine, pentru a evita ruperea. Asa a fost la insiropat inainte de a se se aseza peste  prima parte de blat.

Se va tine tortul la frigider pana se pregateste jeleul de pere. Pentru acest lucru se pune agar-agarul in apa si dupa ce s-a inmuiat se adauga si perele taiate felii, zaharul  necesar si se fierb cam 10 minute.

Se lasa la racit si cand observam ca incepe sa se inchege se toarna deasupra tortului. Mie mi s-au cam terciut perele fiindca erau prea moi, motiv pentru care am taiat la mandolina inca o para si am asezat feliile deasupra pentru un aspect placut. Am spritat pe marginile tortului frisca, am mai pus ici-colo bobite de afine salbatice si gata tortul!

Nu l-am bibilit si nu am acordat multa atentie ornarii fiindca eram nerabdatori sa-l degustam. L-am tinut totusi o ora la frigider, dupa ce l-am terminat si apoi l-am devorat pur si simplu! :)  Cum sa va descriu eu gustul acestei feliute, nu am cuvinte…poate vi-l imaginati!

Asa l-am servit in prima runda, la a doua am adaugat si inghetata home made.

Si ne-au inghetat cuvintele pe buze. Pofta buna!

4 thoughts on “Tort cu jeleu de pere

  1. Gela, nu ne spui si cum ai facut inghetata aceea rozalie?
    Daca ai spus ca e home made sigur e facuta de tine, ca m-ai zapacit cu inghetatele tale de toate felurile! :))

  2. Si am uitat sa-ti spun ce mult mi-a placut tortul, dar nu-i de nasul meu, ca mie imi trebuie doar simplitati. Imi place mult cum se vede in blat praful acela de menta si nu mai spun ca mi-a plouat in gura numai cu pere…

Lasă un răspuns

