Rulouri de legume cu branza si sos pesto

In seara asta am facut o plimbare prin gradina si n-am venit cu mana goala, ca de obicei. Printre darurile oferite cu generozitate  au fost si  acestea.

Privindu-le, am dorit sa nu raman la nivel admirativ ci sa le dam de lucru papilelor, sa avem si un efect gustativ…caldura insa nu-mi da ghes la aprins aragazul, asa ca am ales o varianta cat mai simpla de preparare, aceste rulouri.

Ingrediente:

Pentru grilat:
o vanata nu prea groasa
un dovlecel mediu
3 ardei de culori diferite, daca se poate
 pentru umplutura rulourilor:
150 gr. branza de care aveti, eu am avut telemea de oaie
2 linguri de smantana                                                                                                                          o mana frunze de praz tanar, sau 4 cepe verzi                                                                                o legataura patrunjel verde                                                                                                   condimente pentru branza, am avut eu                                                                                          2 catei mici de usturoi, sau unul mare                                                                                      Pentru servit:                                                                                                                                  sos pesto home made am avut eu, deci, ingredientele:                                                                  o mana frunze busuioc                                                                                                                        2 linguri de otet balsamic                                                                                                                  4 linguri de ulei de masline EV.                                                                                                          2 catei mari de usturoi, sare dupa gust

Mod de preparare:                                                                                                                          Se spala  legumele, se pun la scurs. Ardeiul se pune la copt. In acest timp se feliaza dovlecelul si vanata pe lungime, cu mandolina, sau daca nu aveti instrumentul respectiv, cu un cutit , dar avand grija sa fie subtirele feliutele obtinute.

Se dau cu un praf de sare si se lasa cateva minute sa se scurga zeama,  dupa care se grileaza fiecare bucata pe ambele parti. Intre timp se curata si ardeiul care s-a copt si se face fasii. Sunt gata de umplut si rulat!

Se pregateste umplutura de branza. Branza se piseaza, se toaca patrunjelul, usturoiul, se adauga smantana.

Se mixeaza bine compozitia pana devine o crema de branza. Incepe umplerea rulourilor. Se ia fiecare bucata de leguma grilata, sau fasiuta de ardei copt, se aseaza pe un platou si la un capat i se aseaza pe margine o lingurita de compozitie de branza. Se ruleaza pana la terminarea fasiei. Ura, le-am terminat de rulat!

Le introducem la frigider pana se pregateste si sosul pesto. Sa vedem cum se procedeaza si pentru sos.  Nimic mai simplu, mojarim intr-un mojar( sau blender) toate ingredientele solide, adica usturoiul si busuiocul, pe care eu le-am si tocat ca sa mearga mai repede, le-am pus si putina sare.

Cand consideram ca le-am mojarit destul, adaugam uleiul si otetul balsamic si amestecam. Nu mai pierdem timpul, scoatem rulourile din frigider, le asezam cum consideram de cuviinta pe platoul de servire, eu am folosit rosii cherry si cuburi de branza camembert, voi aveti imaginatie, stiu eu! Am pus ici colo cate un strop de sos pesto, restul isi ia fiecare cat vrea si am dat liber la cina infometatilor. :))

A fost o adevarata revelatie culinara cina noastra. S-a mancat printre m,m,m-uri, dar am si avut de ce sa le zicem, priviti mai de aproape!

Sunt sigura ca oricine le gusta va avea aceeasi impresie, in ecuatia asta toti termenii sunt la locul lor, nu stiu cum sa zic, totul se pupa!  :))  Eu va spun pofta buna si vedeti voi gustul!

2 thoughts on “Rulouri de legume cu branza si sos pesto

Lasă un răspuns

