Friptura de pasare la cuptor cu garnitura de cartofi cu rozmarin

Ne plac mult cartofii si nu ezitam sa acompaniem cu diverse garnituri pe baza de cartofi fripturile pe care le mancam. Asa s-a intamplat si azi, cand duminica fiind, am avut mai mult timp pentru gatit si am decis ca, pe langa ciorba de pasare sa pregatesc si aceasta friptura la cuptor. Da,  mi-am asumat riscul de a sta in preajma unui cuptor, fiindca m-am calit in vara asta tot traind ca in cuptor. :))

Ingrediente:
Pentru friptura:
4 pulpe de pasare                                                                                                                                     2 linguri de ulei de masline                                                                                                                un pahar de vin alb                                                                                                                                     o foaie de dafin                                                                                                                               crengute de cimbru verde                                                                                                                     4 catei de usturoi pentru impanat                                                                                                        4 bucati arpagic                                                                                                                                 piper, sare de mare, oregano, dupa gust

Pentru garnitura de cartofi:                                                                                                            700 gr. cartofi                                                                                                                                         2 linguri de ulei de  masline                                                                                                              un polonic mic supa de pasare                                                                                                             o lingurita rozmarin uscat si                                                                                                             1/4 lingurita chimen                                                                                                                              4 catei de usturoi,  sare

 Mod de preparare:

Se pregatesc doua tavi, una pentru cartofi si alta pentru pulpele de pasare.
Pulpele de pui le-am dat in cateva clocote intr-o oala cu apa care fierbea deja, din motive de inlaturat colesterolul; fiind pasari de curte, aveau multa grasime. Pielea am pastrat-o pentru a putea impana mai bine cu usturoi pulpele, dar nu o mancam, din aceleasi motive. Cu pui de crescatorie nu e nevoie sa procedati la fel, sau faceti cum doriti. Am asezat pulpele in tava, dupa ce in prelabil le-am crestat din loc in loc si le-am impanat cu bucati de catei de usturoi. Am presarat piper, oregano, am pus foaia de dafin. Am taiat fiecare arpagic in doua si am asezat bucatile printre pulpe. Am presarat sare de mare proaspat rasnita. Am turnat uleiul si vinul si deasupra am asezat crengutele de cimbru. Am dat la cuptor tava astfel pregatita.

Se pregateste acum tava cu cartofi: dupa ce s-au curatat, spalat si taiat in patru, in opt, in functie de marime, cartofii se aseaza in tava. Se presara deasupra lor sare, chimen, rozmarin. Se toarna apoi deasupra polonicul de supa de pasare si uleiul si se dau la cuptor pentru vreo 30 minute.

Din cand in cand se verifica tavile si daca nu va este frica de cuptor, mai stropiti fripturile de cartofi, sau pui cu zeama din tava.  Intre timp eu am bagat la cuptor si doua sfecle, era loc si imi asiguram astfel materia prima pentru o salata de care mi-era tare dor.

Cand au fost gata, am scos tavile si aratau cam asa:

Fripturica s- a servit acompaniata de o salata, ati ghicit, de sfecla rosie cu hrean si usturoi, ca de-aia am copt sfecla, mi-era tare dor de o salata rosie in obrajori! :))

Ne-a mers la suflet si ca sa nu se usuce instalatiile, le-am intretinut si pe ele cu vin din acela din care am pus peste copane, ca sa nu mai desfacem alta sticla, doar n-au intrat zilele in sac! Buna, buna… care, buna, sa fie si la voi, pofta, sau bunavointa de a manca o friptura asezonata cu tot ce ii trebuie!                                                                                                            Pana una alta, eu va servesc cu o portie virtuala!

Pe curand!
 

Lasă un răspuns

