Peste prajit cu saramura de rosii si usturoi

Ador pestele prins in Dunare sau pe Bratul Borcea. Azi aveam chef sa-l mananc fript pe gratarul cu lemne, dar vantul mi-a stricat planurile si vreau sa va spun cum l-am pregatit, fiindca a fost asa de bun…

Ingrediente:
1 kg peste proaspat curatat
500 gr. rosii
5 catei de usturoi mari
piper, sare, oregano, dupa gust
250 ml. ulei pentru prajit peste si saramura
50 gr. faina+ o lingura malai pentru tavalirea pestelui la prajit
5 frunze de busuioc verde, sau o lingura uscat
o legatura patrunjel verde
cateva crengute de cimbru verde                                                                                                  piper, oregano, maghiran-dupa gust
o foaie de dafin
o lingura capere sarate

Mod de preparare:
Pestele se curata, se spala si se scurge intr-o strecuratoare.

Se incinge ulei intr-o tigaie incapatoare. Se  tavaleste pestele prin amestecul de faina de grau si porumb si se prajeste dupa cum va place, mai rumen, au ba!

Concomitent cu prajirea pestelui, pe un alt ochi al aragazului eu am pregatit si saramura. Voi puteti sa le faceti pe rand, eu eram nerabdatoare sa termin totul,  fiindca aveam musafiri si ma prindeau cu treaba neterminata. Intr-o tigaie incapatoare se toarna patru linguri de ulei (maslinos) si se pune la sotat usturoiul tocat marunt, apoi se adauga peste el rosiile decojite si tocate. Se lasa sa fiarba cateva minute, dupa care se adauga caperele, foaia de dafin, piperul, oregano, maghiranul, cimbrul, busuiocul tocat si o mare parte din patrunjel, mai oprim si pentru ornat. Se lasa cratita acoperita sa fiarba la foc moderat in jur de un sfert de ora. Daca e cazul sa mai puneti apa si vreti zeama mai lunga, mai puneti, eu nu pun. Cand rosiile s-au fiert bine se potriveste gistul de sare si se opreste focul. La mine a fost asa de bine, ca in momentul gatarii saramurii era gata prajit si pestele si abia asteptau sa se cunoasca!🙂

Cum si eu eram nerabdatoare sa le fac cunostinta, iata, le-am si facut in momentul imediat urmator! Au iesit aburi, nu scantei, din intalnirea lor!🙂

Am presarat niste patrunjel din cel ramas si am pus capacul sa nu mai vad ce se intampla acolo, vedeam eu ce vedeam, dar cum mirosea, ma innebunea, asa ca m-am ocupat de mamaliga. :))))))))))

Si pe urma nu m-am mai ocupat de nimic,  nu a mai fost cazul…Prea mult, prea bun si langa, Feteasca Alba…de asta va si spun povestea abia acum, desi intamplarile s-au derulat ieri. Am inceput sa scriu postarea aseara, dar nu am terminat-o fiindca a trebuit sa stau cu burta-n sus! Am avut si pentru ce, asta e!🙂

Pofta buna!

Si nu uitati… peste mai bun ca din Dunare, nu-i!

Lasă un răspuns

