Petale dulci de trandafir

Imi plac mult florile de orice fel si mi-a dat DD. norocul de a avea gradina si multe flori. Imi place sa le ingrijesc, sa le privesc, sa le miros , sa le mangai si sa le daruiesc. In vara asta arsita le-a scurtat durata de viata si inflorescentele se treceau foarte repede. Nici nu apucam sa ma bucur de un trandafir inflorit,  ca il si vedeam parjolit si vestejit de a doua zi. Acest lucru m-a determinat sa-mi amintesc de un obicei al bunicii mele materne, care culegea petale proaspete (ca de parfumate, nu mai zic) si le transforma in petale dulci pe care le folosea la prepararea cozonacilor si checurilor, in loc de stafide sau rahat, sau alaturi de acestea si Doamne, ce parfum avea dulcele acela cand muscai din el! Am furat si eu obiceiul bunicii si in fiecare vara  imi umplu macar un borcan cu petale dulci, fiindca nu ma indur nici sa rup florile cu nemiluita, doar imi aduc atata liniste si bucurie in suflet! M-am gandit sa va spun si voua cum procedez, poate o sa va placa petalele mele dulci si va vor fi de folos  atunci cand vreti sa-i indulciti miraculos pe cei dragi!🙂

Ingrediente:
petale de trandafiri (de dulceta sau de trandafiri parfumati)
zahar
Mod de preparare:

Eu am spalat trandafirii cu furtunul inainte de a-i culege si i-am lasat sa se usuce mai repede la soare, a durat doar un sfert de ora, voi ii spalati cum puteti. Am desfacut cu grija petalele pentru a nu se scutura si grauncioare de polen si din momentul in care am avut doar petalele, am inceput sa asez intr-un borcan un rand de petale, un rand de zahar si iar asa, alternad pana se umple bine borcanul, ultimul strat fiind de zahar.

Am umplut de data asta doua borcane.

Se pune capac borcanelor si se lasa intr-un loc racoros  cateva zile, pana la o saptamana. Vom avea placuta surpriza sa gasim in borcane petalele insiropate intr-un sirop foarte gros, parfumat, dar nu le vom mai gasi pline, se taseaza pe masura ce se dizolva zaharu lin sucul lasat de petale. Eu  am unificat continutul ambelor borcane si am obtinut unul singur, dar indesat.

Compozitia din borcan parca e o dulceata de trandafiri…

O sa  folosesc cat de curand petalele mele dulci la un chec si o sa va arat si cum arata in blat. Daca aveti trandafiri catifelati, parfumati nu ezitati sa va puneti si la borcan niste petale, o sa incantati cu ele pe toata lumea, cine n-ar vrea petale dulci!🙂

Sa aveti spor in toate, dar si la cules petale!

9 thoughts on “Petale dulci de trandafir

  1. Gela, ma faci sa ma duc sa jumulesc trandafirii vecinilor. De sirop nu cred c-o sa mai am de unde aduna, dar un borcan de asta daca nu pun cred ca mor. De curiozitate şi de ciuda, evident.E prima oara cınd aud de metoda asta şi ımi doresc din toata inima s-o pot şi aplica. Te pup dulce ca petalele tale. Şi Dumnezeu s-o odihneasca ın pace pe bunica ta .

    1. Luminita, merita orice sacrificiu pregatirea acestor petale, o sa te convingi! Cozonac mai parfumat ca cel umplut cu astfel de petale, nici ca ai mancat vreodata si in toate cele sunt bune in loc de stafide. Sa ai spor! Bunica se bucura de undeva, de sus, cand vede ca ma incapatanez sa duc mai departe invataturile furate de la dansa. Copiii mei le apreciaza enorm si asat este inca o bucurie, stiu ca vor dainui pe mai departe si se vor bucura multi oameni de aceste lucruri simple, dar pretioase pentru omul care vrea sa manance sanatos! Te imbratisez si-ti urez spor la bucatarit!

Lasă un răspuns

