Chec simplu cu petale de trandafiri

Cand pregatesc acest chec ma duc involuntar cu gandul la melodia asta…

Cantecul naste in mintea mea o serie de asociatii…bunica mea n-avea fel de fel de chestii, precum bunicile de astazi, sa le puna in cozonaci si in chec, avea gutui in fereastra( toata iarna) din care ne facea mancare de gutui in postul Craciunului si strangea petale de trandafiri vara, pe care le punea in cozonaci pentru aroma si culoare si le mai punea  in checul asta simplu, pe care ni-l facea ca pe o delicateta, asa, mai rara, la zile deosebite. De la bunica am invatat multe lucruri in ale bucatariei si reteta checului asta e in caietul cu retete vechi. Am schimbat urmatoarele lucruri in reteta: laptele-bunica il facea cu lapte acru, dar pregatit de dansa, eu il fac numai cu lapte dulce din cauza ca nu am intotdeauna lapte acru sau iaurt home made. Si cu iaurt sau altfel de lapte acru din comert nu mi-a placut. Bunica folosea amoniac eu praf de copt Asadar, ingrediente:

2 oua mari, sau trei mici                                                                                                                      250 gr. zahar tos                                                                                                                                  120 ml ulei                                                                                                                                            450 gr. faina                                                                                                                                        120 ml. lapte dulce                                                                                                                                 o lingurita cu varf praf de copt                                                                                                           un praf de sare                                                                                                                                   coaja de lamaie                                                                                                                                 vanilie de care doriti                                                                                                                         petale dulci de trandafiri                                                                                                                       3 linguri sirop de trandafiri                                                                                                           Mod de preparare:                                                                                                                        Nota: Eu am pregatit compozitie dubla.                                                                                      Se aprinde cuptorul la 170 grade deoarece checul se prepara foarte repede. V-am mai explicat faptul ca atunci cand este vorba despre retetele mostenite de acasa eu nu separ albusurile de galbenusuri. Se mixeaza ouale intregi cu zaharul si o treime din lapte, pana cand zaharul s-a dizolvat complet.

Se aduga restul de lapte in fir subtire, apoi uleiul tot la fel, amestecand usor cu un tel manual.

La urma se incorporeaza faina cernuta cu praful de copt (in reteta bunicii spune sa il sting cu otet sau zeama de lamaie, dar eu nu fac asa).

Se obtine o compozitie curgatoare ca la orice chec .

Se pregateste tava dorita cu hartie de copt sau se unge si tapeteaza, sau se foloseste o tava de silicon. Se imparte compozitia cam in doua parti egale. Eu am turnat direct cu castronul, asa ca marginile s-au cam  murdarit😦

Intr-o parte se adauga putin sirop de trandafiri(cam 3 liguri) si inca o lingura de faina rasa. Fiindca siropul de trandafiri nu are puterea sa coloreze prea puternic, eu amestec in sirop cateva afine care nu-i schimba deloc gustul dar culoarea, da( folosesc afine salbatice, nu de cutura). Se si vede ca a cazut  o afina in castron, ma pregateam sa o scot!

Se toarna in tava ca si la checul zebrat cateva linguri de compozitie galbena, se pun cateva petale dulci de trandafiri, din astea pe care vi le-am prezentat aici si apoi se toarna cateva linguri de compozitie roz si iar presaram petale dulci si tot asa pana se termina toata compozitia. Daca  totusi nu aveti petale dulci, putei folosi merisor, sau altceva, dar se va schimba radical aroma checului.

Se coace in jur de 35 de minute. Se face testul scobitorului si daca iese curat, e gata!

Nu e obligatoriu sa colorati roz, daca nu aveti afine, puteti sa folositi cacao, asa cum in mod obisnuit se fac cele doua culori la checuri. Siropul si petalele vor da checului o savoare mai rar intalnita. Checul se pastreaza moale si o saptamana, e foarte bun de luat la pachet, studentii stiu de ce! Eu il pastrez in cutia de transportat prajituri, torturi,  facuta din material plastic. Ca toate lucrurile simple, noua ne place foarte mult checul acesta. De aceea  fac portie dubla intotdeauna E pur si simplu rafinat si e atat de delicios!

Sper sa va placa si voua, daca il veti incerca intr-o zi, trandafirii sunt flori des intalnite si petalele dulci se pregatesc atat de usor, v-am aratat cum, indicandu-va adresa postarii petalelor dulci! Pofta buna!

4 thoughts on “Chec simplu cu petale de trandafiri

Lasă un răspuns

