Mancare de pui cu ciuperci

Nu mai facusem demult mancarica de genul asta si a fost o adevarata placere sa gatesc astazi cuperci proaspete. S-a racorit afara si am asa un entuziasm la gatit, incat abia astept sa mi se transmita o pofta, ca ma-nvart intr-un picior si ma si apuc sa  o execut. De data asta pofta mi-a apartinut, asa ca, fara ezitare aducem ingredientele si le studiem putin:

500 gr. ciuperci proaspete, sau din conserva
un piept de pui sau alte parti preferate
o ceapa mare
4 catei de usturoi
3 linguri de ulei de masline                                                                                                                  o ceasca suc de rosii                                                                                                                                o lingura boia dulce                                                                                                                                 2 linguri bulion                                                                                                                                       o legatura patrunjel verde                                                                                                                  piper, oregano, maghiran, sare dupa gust

Dupa ce ne-am asigurat materia prima trecem la:

Modul de preparare:

Se curata ciupercile si se taie in doua sau patru, daca sunt din conserva se scurg in stecuratoare. Ceapa se toaca marunt, usturoiul se zdrobeste cu latul cutitului si apoi se toaca si el, la fel patrunjelul. Se taie si pieptul de pui in cuburi mari, daca vrem alte bucati din pui le folosim fara probleme. Se pune la incins uleiul si se pun bucatile de piept de pui la prajit.

Cand acestea s-au rumenit putin se adauga ceapa tocata. Dupa doua minute se adauga si ciupercile.

Ss acopera cratita cu un capac si se lasa sa fiarba la foc domol cateva minute, cam zece. Dupa ce s-au inmuiat bine ciupercile se adauga o ceasca de apa, boiaua si toate mirodenille, se lasa iarasi sa colocoteasca putin cu capac si abia dupa asta se adauga sucul de rosii, usturoiul, bulionul, patrunjelul ( nu tot, oprim si pentru final). Eu am gasit intre timp si putin marar, l-am adaugat, ca nu strica!

Se pune iarasi capacul si se lasa sa fiarba pana este bine patrunsa carnea, la fel si ciupercile. La final se mai adauga verdeata. Se serveste calda cu diverse…noi am avut pofte diferite si le-am respectat, asa ca pot spune ca am avut portii personalizate. :) Unii au dorit doar cu mamaliguta, s-a facut!

Altii adora cartofii natur si asa au vrut, asa au servit!

Indiferent cum s-a servit, tot natul a fost multumit si mmmurile de peste tot s-au auzit!  :) Era si cazul sa le placa, se vede dupa cum arata…

Pofta buna, poate o faceti si voi vreodata!

Lasă un răspuns

