Tarta cu mere si afine

Azi dimineata, cand am iesit afara, am realizat ca a venit toamna. Nu neaparat pentru ca e 1 septembrie ( din punct de vedere calendaristic, echinoctiul de toamna ar trebui sa inceapa anul acesta pe 22 septembrie) ci pentu ca am gasit pe masa de sub bolta  cateva frunze galbene pravalite in timpul noptii peste un cos cu mere…imaginea lor mi-a sugerat dulcele pe care aveam sa-l fac astazi, desi nu era programat, fiindca era o zi dedicata conservelor. Cu ajutorul lui DD. si al sotului am reusit sa le realizez pe toate. O sa va povestesc si despre conservarit,  altadata, despre tarta care a reusit sa ne incante nu doar pe noi, va povestesc acum.

Ingrediente: pentru blat:
100 ml. vin alb
80 ml. ulei
300 gr. faina
un praf de sare
 pentru umplutura:
6 mere mari
100 gr. afine
100 gr. zahar, puteti pune mai putin, eu am avut mere verzi
o lingurita scortisoara macinata
un cub de unt

 Mod de preparare:
Se spala merele, se curata de coaja, se rad si se pun la calit cu zaharul, scortisoara si un cub de unt.Eu le calesc la foc mic pana se evapora apa din cratita. In acest timp se pregateste aluatul. Am ales aluatul acesta depre care v-am tot vorbit in ultimul timp, deoarece se face repede si are o textura pe placul nostru-crocancios, adica. Modul de preparare este explicat amanuntit aici cu mai multe poze. Acum va spun repede cum am facut: am amestecat mai intai uleiul cu vinul, am adaugat  sarea si apoi am facut un crater in castronul cu faina si am turnat acolo ingredientele lichide.

Am framantat cu manutele fiindca se face repede si nu merita sa murdaresc robotul. Mi-a iesit o bila de aluat care se lucreaza imediat.

Intre timp se iau merele de pe foc si se pun sa se raceasca. Apoi se intinde aluatul in functie de circumferinta tavii, a mea a fost generoasa si am intins subtire fiindca asa ne place. Am pus aluatul in forma avand grija sa las si pe peretii tavii rezerva de aluat, ca la orice tarta…

Se pun merele calite si deasupra afinele, daca nu aveti afine nu-i nicio problema, iese o tarta splendida cu mere!

Mie mi-a ramas aluat sa fac si un grilaj, l-am facut la repezala fiindca ma astepta un munte de gogosar!🙂 Am pensulat grilajul si cu putin ou.

Am introdus tava la cuptor preincalzit la 190 grade si am lasat-o cam 35 de minute.Si iata ce-a iesit la final!

Picture 1149Am servit-o cu pofta si o recomandam si altor doritori, daca tot a venit toamna, e si sezonul merelor ( era sa zic scumpirilor) dar mai ales e economica. Au gustat-o mai multe persoane si toate au cerut reteta, inseamna ca  e buna la unison! :)                                                       Adriana, prima felie e pentru tine, tie iti datoram descoperirea acestui aluat minunat si multumirile!

Abia astept repetirul, pofta buna!

8 thoughts on “Tarta cu mere si afine

Lasă un răspuns

