Muraturi asortate

Am revenit la ale mele, dragilor, a trebuit sa-mi iau o vacanta si cu forte proaspete sper sa postez tot ce am conservarit in toamna asta,  nu de alta, dar ma tot intreaba lumea care mai cotrobaie pe aici una, alta, despre subiectul cu pricina si doar nu i-oi lasa cu ochii in soarele toamnei asteptand retetele!  :))  Am hotarat sa-mi reiau activitatea pe blog cu reteta cea mai simpla de muraturi, care e veche de cand lumea si pamantul si tot buna! Asa zisele gogonele verzi, care se simt bine in acelasi recipient alaturi de alte roade ale toamnei si n-au nevoie pentru a-si amesteca aromele si gusturile decat de-o saramura simpla cu apa si sare. Deci:

ingrediente:
gogonele verzi si parguite
castraveti
ardei kapia rosu si verde
ardei iute si semi-iute(piperone)
conopida
telina cu radacina si frunze
morcovi
sfecla rosie
sare grunjoasa
usturoi                                                                                                                                                                un buchetel de cimbru                                                                                                                         mere(daca aveti si gutui, pepenasi, eu nu am avut decat mere)                                                 Nota:                                                                                                                                                     Cantitatile vi le alegeti in functie de preferinte si recipient, proportia dintre legume, asisderea, la mine predomina gogonelele, nu le-am pozat pe toate fiindca sotul mai culegea cate ceva in momentul in care eu am fotografiat si apoi m-am apucat de treaba…

Mod de preparare:
Se spala si curata (asa cum se stie mai bine de catre fiecare) ingredientele ce vor fi folosite, mai putin sarea  :)) . Gogonelele se lasa intregi, celelalte se pot lasa si ele la fel. Eu le-am taiat pe unele, mai precis:  morcovii, radacina de telina, sfecla rosie, conopida am desfacut-o buchetele, merele le-am taiat in sferturi, usturoiul l-am lasat catei intregi. Am asezat in recipientele dorite, respectiv intr-un bidon pentru noi si in borcane mai mici si mai mari pentru a darui si celor care nu au gradina, dar iubesc acriturile, asa ca noi…:))))))))))))))

Dupe ce se aseaza alternad dupa pofta si plac tot ce dorim sa muram in recipient( eu asa)

se pregateste o saramura astfel: la un litru de lichid se va dizolva o lingura cu varf de sare grunjoasa, atentie, nu flositi la muraturi sare iodata! Eu fierb apa, o iau de pe foc, pun sarea la dizolvat si buchetelul de cimbru, las 10 minute si apoi torn in recipientul in care am asezat cele pentru murare pana cand zeama acopera legumele. Leg, sau pun capacul provizoriu si abia dupa 24 de ore, dupa ce s-au inmuiat putin si s-au asezat in borcan, mai completez, daca e cazul  si sigilez. Eu nu vantur niciodata muraturile, dar nu fac floare datorita fierberii apei, cica… asa am mostenit din familie si nu e o mostenire careia sa-i dau cu piciorul, ba e una din valorile culinare pretioase de familie la care tin si pe care o impartasesc cu drag tuturor celor care intreaba…Dupa ce astea toate au fost terminate, se pune recipientul la pastrare ( noi in pivnita) si se desface, dupa cel putin o luna. Le sade bine langa multe mancaruri de post sau pe baza de carne, dar merg de minune si la diverse salate. Sa aveti spor la muraturit!

Cateodata e bine  sa fiti si mai acri, nu numai dulci!  :))

4 thoughts on “Muraturi asortate

  1. Tot de la mami am invatat si eu sa le pun asa si ce bine ca exista si astfel de muraturi!
    Abia astept sa se faca! De culorile din borcan e responsabila mama natura, dar ma bucur daca ti-au facut cu ochiul!

  2. incerca in acest amestec si felii (groase de un deget) de dovlecei si o mana sa fasole fideluta verde🙂 mama punea si vinete (din cele mici, care ramaneau pe rod, dar nu mai aveau timp sa se faca)

    1. Multumesc pentru sfat! E binevenit! Fasole fideluta mai puneam, dar n-am avut din gradina mea, dar vinete nu am pus niciodata in butoiasul cu gogonele, dar le murez in alte feluri, despre care sper sa pot scrie intr-o zi si pe blog! Multumesc frumos si de vizita si de sfaturi!

Lasă un răspuns

