Salata picanta de ardei iute

E din seria conservelor, se face repede, nu trebuie sa astepti mult pana e gata de consumat si dupa ce ai desfacut borcanul,  asteapta-te la disparitia continutului in timp record, cam asta ar fi descrierea pe scurt a acestui tip de conserva fara de care eu nu indraznesc sa intru in iarna.

Ingredientele:

500 gr. ardei iute verde si rosu
2 morcovi mari rasi pe razatoarea mare
2 maini bune de frunze de telina cu tije cu tot
o radacina de telina rasa tot ca morcovul
2 ardei kapia rosii mari                                                                                                                        o capatana mare de usturoi
Pentru saramura:
0, 5 litri otet de 9 grade
3-5 linguri de miere (dupa gust) si 2 linguri  cu varf de sare.

Mod de preparare:

Se spala legumele. Morcovul si radacina de telina se rad pe razatoarea de mere. Ardeii kapia se taie fasii cam de 0,3-0,4 mm latime si 1,5 m lungime. Ardeiul iute se taie rondele. Usturoiul se toaca marunt  si trebuie sa fie mult, atentie la capatana aleasa! Frunzele si tijele de telina se taie cam de 2 cm lungime.

Se pregateste apoi saramura: se fierbe otetul si se toarna fierbinte peste toate celelalte ingrediente necesare saramurii. Cand s-a omogenizat totul, saramura se pune peste tocatura si se amesteca usor sa nu se sfarame. Se acopera vasul in care este pusa tocatura si se lasa sa se raceasca. Cand s-a racit se distribuie salata  in borcane, se inchid cu capace si se pot transfera in camara.

Nu necesita sterilizare. Se poate consuma chiar si dupa o saptamana. E hot si tare buna!

Iata cum arata un borcan deschis dupa o saptamana…

Nu glumesc, e buna, buna, noi mancam picant si salata asta este pe lista noastra de nebunii culinare hot!
Am facut niste snitele de pui si doar atat ne-a trebuit… ca borcanul s-a injumatatit! Dar cu o ciorba, cum ar fi… v-ati gandit?

N-aveti decat sa incercati sa o faceti si voi si dupa ce o degustati…sunt sigura ca o sa-mi dati dreptate!                                                                                                                                       Spor la conservarit!

8 thoughts on “Salata picanta de ardei iute

    1. Ma bucur mult, Nicoleta!
      Daca ai timp si disponibilitate sa o incerci si pe cea de cruditati, vei fi la fel de incantata!
      Iti doresc o duminica placuta, asezonata cu tot ce iti place!

      1. Zilele acestea o voi incerca si pe cea de cruditati,sunt convinsa ca este delicioasa ! Am facut-o si pe cea cu leustean,dar inca nu am gustat din ea. Multumesc, pentru toate retetele postate si rabdarea pe care o aveti sa explicati pas cu pas.Va doresc numai bine,si am sa va tin la curent !

      2. O sa fii incantata cand o vei gusta pe picancioasa cu leustean!🙂 Iar cea de cruditati e si gustoasa si frumoasa,dragoste la prima vedere… in weekendul asta mai fac si eu o tura, fiindca am mancat multa pana am pus-o la borcane si nu mai am cu ce intra in iarna! 🙂 Sa ai spor Nicoleta!

      3. Sunt foarte incantata si de Salata de cruditati,aseara am pus-o la borcane. Ati avut dreptate,frumoasa si foarte gustoasa ! Multumesc ! V-am gasit pe Facebook si v-am trimis cerere de prietenie,contul meu este Nicoleta Neagu. Sa aveti un weekend placut !

Lasă un răspuns

