Salata iute cu aroma de leustean

Nu stiu cu  ce as putea incepe dupa absenta de aproape o luna de pe blog… poate cu rugamintea de a mi se motiva absentele si cu speranta ca voi putea recupera timpul pe care as fi vrut, dar nu am putut sa mi-l petrec bucatarind. Simt ca am atatea de facut si mi-e teama sa visez ca le voi  putea realiza prea curand, dar sigur voi incerca si nu ma voi da batuta. Voi posta azi o reteta de salata cu ardei iute si leustean pe care am facut-o prima adata acum doi ani, dupa reteta Dropinei de pe Culinar. Ea zice ca e reteta olteneasca, eu va spun ca merge si in Muntenia noastra si ca de cand am gustat-o, nu am mai uitat-o, motiv pentru care am decis sa o si postez aici sa ramana urmasilor si doritorilor de picant de oriunde. Nu de alta, dar am gasit in aparatul foto pozele nedescarcate de la ultimele mele conservareli din toamna asta si cum le consider pretioase, le voi posta,  fiindca toamna asta lunga inca ne ofera de prin gradini daruri minunate, astfel incat,  daca va exista vreun pofticios, sigur va gasi din ce sa o pregateasca.

Ingrediente:

1/2 kg ardei iute rosu si verde
3 cepe albe sau rosii de marime medie
2 maini bune de leustean, adica manunchiuri serioase🙂
4 linguri de sare
o lingura cu varf de zahar
otet de 9 grade cat va intra in borcan

Mod de preparare:

Dupa ce va inarmati cu manusi  de protectie, fiindca ustura al naibii de rau daca nu tineti cont de sfatul asta, tocati marunt ardeii iuti, taiati ceapa solzisori, rondele, cum doriti si leusteanul tocat ca pentru ciorba. Cam asa le-am taiat eu…

Se amesteca apoi intr-un castron toate cele tocate.

Se adauga sarea si zaharul amestecandu-se bine.

Se transfera totul intr-un borcan de 1 litru si se completeaza cu otet pana la gatul borcanului.

Doua saptamani e bine a se uita de compozitia acestui borcan, dar apoi, puteti sa acompanati cu incredere ciorbele  dumneavoastra cu salatica picanta din interiorul  sau si n-o sa va para rau!

Pofta buna si viata frumoasa asezonata cu picanterii, va doresc, altfel nu are farmec!🙂

8 thoughts on “Salata iute cu aroma de leustean

  1. Gela, bine-ai revenit! Incet incet recuperezi tot.
    Daca as avea leustean…offff ca aici la mine n-am!
    Dar mi-ai facut o pofta…., deja ma visam cu o ciorba de perisoare si cu minunatia asta iute alaturi!

    1. Ma bucur sa te revad, Any!
      La mine au inflorit corcodusii, o fi semn bun???
      Imi pare rau ca nu ai leustean, stiu problema, dar nu ai incercat sa semeni niste seminte?
      Eu am multe seminte si ti-as trimite cu drag sa incerci, da-mi de stire daca vrei.
      Si mi-ai facut o pofta de ciorba de perisoare, o trec la prioritati pentru weekendul acesta, ca bine zisesi!

    1. O sa ma inarmez cu aparatul foto cand cobor in pivnita si o sa pozez si la en gross borcanele mele.:)
      Ma bucur ca treci pe aici si ca-ti plac, ce pacat ca nu am putut posta tot ce am conservarit!

Lasă un răspuns

